Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Marjanne
Artikelen: 0

Re: alcohol versus advil

Ik heb ook verschillend ´last´ van verschillende dranken. Eén flesje bier voel ik meestal wel al aardig zitten, van een glas sterke drank heb ik minder last, maar bij wijn zou (let wel: zou...) ik na een fles vaak nog steeds achter het stuur durven kruipen. Niet omdat ik door de wijn overmoedig ben geworden maar omdat ik daar veel minder effect van voel.

Nu duurt het wegdrinken van een flesje wijn bij mij meestal niet zo lang... Of is het de gewenning aan wát je meestal drinkt?

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

ArcherBarry

Gewenning gaat vaak uit voor ethanol en niet zo zeer de rest. wat wel bekend is dat alcohol al in de mond opgenomen wordt en ik vermoed dat de CO2 invloed zal kunnen hebben bij de opname in de mond.

Als je een fles wijn wegdrinkt (zeg dan 7-8 glazen) doe je daar denk ik wel een uur of 3 over. naja, dan zijn de eerste 2 glazen al aardig verteerd.

Een glas whisky heeft een vrij sterke smaak en wil je je slokdarm heel houden drink je dat niet als limonade weg. Uzo, wodka, passoa, etc heb je dat gevoel niet bij en is het net limonade. laat staan als je coctails ga maken.

Maar Marjanne, met het uitje was er niet veel te merken dat je het bier voelde zitten hoor. een paar rode wangetjes en een gezellige stemming was alles.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Tsjerk

Ik ben er ook van overtuigd dat vergiftigingen bijna nooit door bier veroorzaakt worden. Gewoon omdat je het door het grote volume eerder uitkotst.

Je hebt met bier in je darmen en maag nooit een hoger percentage dan 5% alcohol. Als je een paar glazen 40% in je maag kiepert word dat veel hoger en krijg je de alcohol sneller in je bloed (osmose). In 2 liter bier zit 100ml alcohol, in 400ml wodka zit al 160ml alcohol, en die kun je allebij in een uur opdrinken.

Ik zit bij een studentenvereniging en ik zie dan ook veel drankgebruik om me heen (en ik doe ook mee hoor), de verhalen over vergiftigingen die ik hoor gaan altijd over sterk of een combi van sterk en bier. Niet dat ik die verhalen vaak hoor.

Ik heb het hier natuurlijk over vergiftigingen, niet over de schadelijke effecten ervan.

@ArcherBarry, ik drink ook whisky, maar dat hoef je echt niet als limonade weg te gieten om jezelf om te leggen.
ArcherBarry

Hoi Tjerk,

Klopt helemaal wat je zecht, ik heb net ook een paar jaar studentenvereniging gehad, inclusief tappen, deurbeleid en zelf flink wat alcohol genuttigd te hebben.

ook ben ik een whisky drinker waar ik voor de smaak ga. doe ik lekker rustig want anders proef je niets maar doet je keel behoorlijk pijn.

Marjanne

Maar Marjanne, met het uitje was er niet veel te merken dat je het bier voelde zitten hoor. een paar rode wangetjes en een gezellige stemming was alles.
Je weet niet hoe sterk ik me heb moeten beheersen, ArcherBarry...

:D
Echtepino

En weer on topic ;-))

Wat ik me kan bedenken is dat alcohol en ibuprofen beide sterke bloedverdunners zijn, de combi is niet best voor trombosepatienten zoals ik.

Als je al gevoelig bent voor bloedingen; niet doen dus.
Marjanne

Dit begrijp ik niet, Echtepino.

Bloedverdunners zijn toch juist niet slecht voor trombosepatiënten? Of mis ik iets in verband met de ´bloedingen´?

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

ArcherBarry

bovenop je standaard medicijnen zal het wel eens niet best worden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!