Hoi Leuke Gast.
Ik denk dat de wetenschap het D.N.A. blauwe profiel plaatje... tot op heden altijd alleen maar achteraf heeft bepaald.
Ook omdat het een nieuwe methode is en een dure ook nog... en voorheen weken tot maanden duurde voor men de uitslag er van had.
Ik denk dat tussen A...en....B van alles via De GEN-processen in dat D.N.A plaatje dingen kunnen doen veranderen.
vb.
Als je een jaar of wat het TV. programma Spporloos hebt gekeken...zie je dat de geadopteerde kinderen vanuit Azië en Zuid-Amerika ed. als ze hun ouders ea. familie na en decennia of meer...terug zien... ze bijna allemaal met kop én schouders boven die hele familie daar uitsteken. Hun hele habitus (Dat genetisch bepaald heet via de wetenschap...) is dus veranderd. Als ze daar waren gebleven waren ze qua habitus net zo gebleven als dat hele ras type er. Die in alle eeuwen klein en vaak smal van lichaam zijn vergeleken met de Noord Europeanen.
Komen ze als jong kindzijnde in Noord Europa én worden ze ook nog opgevoed ed. door Noord Europeaanse mensen... dan worden ze 70% of meer kans net zulke lange mensen als die van het Noord Europeese ras.
maw. Tijdens het leven zelf kan het DNA blauwplaatje tov eerst veranderen...
ipv. Het heet dat het al bepaald is oa. de lengte van het lichaam ed. Blijkt het zelfs een eeuwen oude ras DNA. te doorbreken .
...en ze niet klein blijven als hun familie daar en niet smal ed. maar stevige...grote Noord Europeanen geworden zijn... net als de Europeanen in die gebieden zelf zijn ze geworden.
Dus zo genetisch is het niet bepaald... want dat wordt er altijd over gezegd als het om het DNA. plaatje ed. dingen gaat.
Ik denk dat via het GEN-proces tussen A...en...B die dingen veranderen kunnen en dit is er nog maar één vb. er van.
Interessant is dus in feite om het DNA. te bepalen van al die baby's die van aldaar naar Europa komen en bij Europeaanse mensen worden groot gebracht... en dan als ze teeners zijn en ouder...het DNA ed. nogmaals te bestuderen van ze. Want dat zij nu tig's groter en breder zijn dan de hele familie aldaar... moet mi. toch ergens in dat DNA. te vinden zijn. al die verschillen.
Dus vooraf DNA. bepalen én achteraf DNA. bepalen... zouden ze mi. is wetenschappelijk moeten gaan doen.
En niet alleen tov. lange of korte mensen ed. als onderwerp.
Maar dan kan je de polls ook beter invullen. ed vraagstukken. ook wetenschappelijk.
Ik zelf ben het nl. te vaak er niet mee eens dat al die dingen heten...Genetisch bepaald. Ik gaf nu maar één voorbeeld er van. dat het dus niet als zodanig Genetisch bepaald is....maar waren al die kinderen daar gebleven lijkt het of het wel zo is...dat het Genetisch bepaald is..... omdat ze daar allemaal stukken kleiner en smaller van habitus zijn dan de Noord Europeanen.
Maar als je er oog voor hebt zie je...dat ook in de wetenschap....niet alles is zoals het lijkt......schijnt....heet...dunkt...doet voorkomen....blijkt...
Dit is één zo'n vb er van.
Je vraag Waarom Nederlanders langer worden is weer een ander onderwerp ervan. Daar heb ik nu geen antwoord opgegeven. Sorry..
Groetjes van Lady

Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers