Ik ben Tom en ik zit nu in het zesde jaar chemie en ben dus toe aan een eindwerk. Ik heb al enkele maanden zitten denken over mijn onderwerp en nu ik het moet gaan vastleggen begin ik te twijfelen.
Eerst dacht ik water te onderzoeken op verschillende stoffen, calcium/natrium/fosfor gehalte etc... maar dit bleek en te algemeen onderwerp zijn. Wat nog in mij was opgekomen was om verschillende soorten drinkwater zoals Evian, Spa en chaudfontaine te vergelijken en van deze waters het calcium gehalte, natrium gehalte, magnesium gehalte en eventueel ook chloor gehalte te bepalen. Dit zou in mijn ogen een iets minder breed onderwerp zijn met nog tal van mogelijke proeven en vergelijkingen en besluiten wat een mooi eindwerk zou kunnen opleveren. Maar na die bepalingen valt er eigenlijk niet veel meer over te vertellen.
Ik ga binnen enkele dagen naar mechelen om in de bibliotheek wat wetenschappelijke artikels te vinden over water of eventueel andere onderwerpen, ik hou jullie zeker op de hoogte...
Nu heb ik met het rond googelen deze site gevonden en ik dacht dat ik de vraag maar eens aan jullie moest stellen. Lijkt dit een goed/interessant onderwerp of hebben jullie een beter onderwerp dat misschien mijn leerkrachten iets meer kan boeien.
Alvast bedankt,
Tom
Puzzels