Puzzel Puzzels
Michiel
Artikelen: 0

Magnetisme experiment

Ik heb me net aangemeld, omdat ik een paar kleine vraagjes heb. Vergeef me mijn onwetendheid, zo erg veel weet ik hyier niet allemaal vanaf, hoewel vooral atomische en subatomische processen me wel interesseren (bij gebrek aan een beter verwoording).

Toevallig kwam ik vandaag informatie tegen over het Philadelphia Experiment. Hierbij was het doel een US Destroyer onzichtbaar voor radar te maken door middel van magnetische velden. Geruchten gana dat het schip ook voor het menselijke oog verdween, en zelfs door tijd en ruimte is getransporteert.

Ik heb uren op het internet rondgespeurd naar technische informatie over dit experiment, maar helaas niet gevonden. Daarom post ik dit bericht.

Als ik zelf een amateuristisch experiment op wil zetten waarbij dit onder de loep genomen wordt, dan heb ik daarbij vanzelfsprekend spoelen nodig.

De vraag is alleen: wat moeten de eigenschappen van deze spoelen zijn. En een ander belangrijke facor is de stroom. Hoeveel stroom zou ik nodig moeten hebben om iets in die richting voor elkaar te krijgen. En is dit te bereiken met bijvoorbeeld verschillende aan elkaar geschakelde autoaccu's.

Dit experiment wil ik doen voor mijn eigen verrijking, en omdat het me interesseert. Het is niet mijn doel om te bewijzen dat de Destroyer echt geteleporteert is, maar meer om te kunnen zien of het uberhäubt mogelijk ís op deze manier.

Alvast bedankt voor de reactie en hopelijk de gegeven informatie.

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Elmo

Re: Magnetisme experiment

Philadelphia Experiment
Dat is een Science fiction film uit 1984 :shock:

Uit onze grote vriend Wikipedia:
The Philadelphia Experiment is a supposed secret experiment conducted by the U.S. Navy at the Philadelphia Naval Yards at Philadelphia, Pennsylvania, on or before October 28, 1943, which went horribly awry. It is also called "Project Rainbow". It is considered by most to be an urban legend.
Never underestimate the predictability of stupidity...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Michiel

Zoals ik al zei, daar gaat het nu niet om.
klazon
Pluimdrager

Waar gaat het dan wel om? Wil je iets onzichtbaar maken ofzo?
Michiel

Nee, wat mijn bedoeling is, is gewoon wat 'experimenteren' met magnetische velden, niet zozeer met het resultaat iets onzichtbaar te maken.
Chriis

Nee, wat mijn bedoeling is, is gewoon wat 'experimenteren' met magnetische velden, niet zozeer met het resultaat iets onzichtbaar te maken.
Hier is wel een link: http://www.pmot.nl/N_frame.html?http://www.../N_art_529.html

Maar als je onzichtbaar wordt of je wordt geteleporteerd naar de prehistorie of 6 januari 2023, dan heb ik er niks mee te maken.
Michiel

Haha, ik denk niet dat dat lukt hoor :shock:
wHiTeHaT

wie weet , straks vind die ook nog iets , iets belangrijks.

Ik heb hier al eens eerder gepost mbt tot magneten etc.

Het zou mij iig niks verbazen.

Ik weet zo direct de link niet meer , ik heb daar verschillende links ingezet.

Deze links gingen over het laten zweven van objecten dmv electronische velden etc , en een laten we t ff een pepertuum mobile noemen dmv magneten.
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Micheltje

Deze links gingen over het laten zweven van objecten dmv electronische velden etc  
Dit is tegenwoordig niet zo heel speciaal meer. Je kunt ook een magnetische knikker laten tollen boven een blok dat gekoeld is met vloeibaar stikstof ( dacht ik ) . Zag ik laatst in een uitzending van een wetenschappelijk programma over industrieele gassen.
en een laten we t ff een pepertuum mobile noemen dmv magneten.
Er moet een afwisseling in het veld bestaan om beweging te veroorzaken en daarvoor heb je energie nodig.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!