en wanneer wordt je dan wel wakker ??
anders blijf je altijd slapen
Een dingetje: ervaringen in lucide dromen kunnen ook tastbaar zijn.Inderdaad denk ik, dat de menselijke geest een virtual reality kan scheppen. Om er enige werkzaamheid en nut aan te geven dienen deze gedachtenspinsels omgezet te worden naar tastbare werkelijkheden.
Een virtual reality kan net zo interessant (en nog interessanter) zijn dan deze 'wakkere' wereld.Eigenlijk is de weg voor het scheppen van een vitual reality niet zo interessant. Of we nu dromen, lucide dromen, denken, fantaseren of mediteren etc. en dat al of niet in groepsverband. In wezen komt het er allemaal op hetzelfde neer.
En wat is de werkelijkheid?Uiteindelijk probeert de mens op allerlei manieren wegen te vinden om aan de werkelijkheid te ontsnappen of enige te begrijpen (andere) zin aan het leven te geven.
Ik zie dat toch als de voornaamste werkelijkheid.
Lucide dromen zijn inderdaad een mooi voorbeeld van een VR gecreerd door je eigen geest. Je bent immers meester over wat je droomt. Als je je bewust bent van dat je droomt dan kun je immers je eigen scenario bedenken.p schreef:Kan de menselijke geest een virtual reality voor zichzelf scheppen?
Zoja, wat zijn hiervan de mogelijkheden en limieten?
(ik heb het hier dus over een virtual reality die zich puur in de geest afspeelt, en zonder enige hulpmiddelen als bijv. computers of software)
Jij droomt niet zeker?p schreef:
Kan de menselijke geest een virtual reality voor zichzelf scheppen?
Zoja, wat zijn hiervan de mogelijkheden en limieten?
(ik heb het hier dus over een virtual reality die zich puur in de geest afspeelt, en zonder enige hulpmiddelen als bijv. computers of software)