Veertje
Dit heb ik pas gezien in een documentaire van Overleven. Het ging over hoe wij de laatste jaren de dieren zo aangepast hebben dat ze steeds beter geschikt zijn voor de consumptie. Denk aan dikbil koeien, varkens met veel vlees en niet teveel vet (hierbij kwam het streshormoon ook naar voren) en de mestkippen waarbij we zo gefokt hebben dat de kuikens te hard groeien en de meeste dieren niet ouder kunnen worden dan 8 weken (ze groeien dood).
Die mensen die de honden levend ophangen weten niet beter en hebben de tijd niet om na te denken wat ze de hond aandoen. Voor hun zal het wel de normaalste zaak zijn en is dat dan erg ?
Het castreren is niet perfect maar dient nu wel te gebeuren. Het lijkt me erg pijn doen maar de biggen lopen meteen verder of ze niets mankeren, misschien omdat een prooidier geen zwakte wil tonen.
Zolang de meerderheid van de mensen goedkoop vlees op tafel wil zullen de dieren een niet veel beter leven krijgen. Al hebben de meeste dieren geen slecht leven
Door geen goede kweek kunnen goede gedomesticeerde dieren gefokt worden niet wel in de bio-industrie zouden kunnen passen. Zo heb ik fazanten gefokt in een broedmachine, de kuikens zagen mij al ouder. Maar na een paar weken werden ze toch wild. Het is niet mogelijk om een fazant net zo tam te krijgen als een kip. De kip is al veel verder gedomesticeerd.