Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Syd
Artikelen: 0
Berichten: 1.107
Lid geworden op: ma 08 dec 2003, 12:40

Re: Brain later op PC

Dat is juist de bedoeling.


Ja, maar dan zie ik het nut er weer niet van in. In mijn brein zit geen informatie die belangrijk is, als ik eenmaal dood ben.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Alexander Hartmans
Artikelen: 0
Berichten: 1.277
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 11:11

Re: Brain later op PC

Alexander Hartmans schreef:Dat is juist de bedoeling.
Ja, maar dan zie ik het nut er weer niet van in. In mijn brein zit geen informatie die belangrijk is, als ik eenmaal dood ben.
Voor jouw heeft dat geen nut, als ik je goed begrijp, maar voor toekomstige wetenschappers wel. Men kan onderzoeken hoe de ervaringen, kennis die in het verleden is opgedaan, alle indrukken, gevoelens heeft plaats gevonden en waarom. Door het verzamelen van al die informatie begrijpt men wat het is om menselijk te zijn. Omdat de hersenen zo complex is, kan men het nog beter begrijpen, hoe het is ontwikkeld en hoe het mogelijk in de toekomst eruit zal gaan zien en hoe het dan werkt.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

dekale
Artikelen: 0
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 jun 2005, 04:20

Re: Brain later op PC

Ik hoorde op het nieuws dat over 45 jaar de wetenschap zo ver is, dat ze hersenen, nadat iemand is overleden, kunnen downloaden op de pc.


Ik wil best geloven dat de informatie opgeslagen in de hersenen, naar een pc overgeheveld kan worden. Maar er moet toch een bestandsoverdracht plaatsvinden en dat lijkt me vrij moeilijk als de persoon in kwestie overleden is.

Beter is het denk ik om dit te doen alvorens de persoon overlijdt en dus in feite gewoon een kopie te maken.

Dan krijg je wel het volgende probleem. Daar de pc dus zelfdenkend is heb je in feite twee dezelfde personen, mocht dan het origineel komen te overlijden mis je dus een deel informatie van het origineel en de kopie heeft op dat moment zijn eigen ervaring opgedaan.

Lijkt me om gek van te worden. (voor de pc dan :shock: )
Gebruikersavatar
Dino
Artikelen: 0
Berichten: 740
Lid geworden op: za 01 feb 2003, 22:59

Re: Brain later op PC

ten eerste denk ik niet dat je die info kan overzetten naar een pc, het grootste deel van de info van hersenen zit opgeslagen in verbindingen en een 3d structuur. Verder moet je iets organisch omzetten naar digitaal en moet je de informatie uit de hersenen kunnen halen .Dit is niet te doen! downloaden bestaat niet! het zijn de verschillende verbindingen en hoe deze gemaakt zijn gekopeld aan hormonen die de inhoud van je hersenen bepalen om dit te kunnen vertalen moet je echt veel moeite doen en dat kost meer dan 45 jaar

Wat ik echter wel zeker ben is dat het mogelijk is om een bewust denkende entiteit te maken. Dat is niet al te moeilijk. Alle parameters zijn bijna gekend en moet je tenminste niet in staat zijn om zo'n complex geheel als een brain te vertalen naar digitale info

xd
Alexander Hartmans
Artikelen: 0
Berichten: 1.277
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 11:11

Re: Brain later op PC

Nou, ik denk dat het wel mogelijk is, want de Brit Ian Pearson die werkzaam is als futeroloog voor Brits Telecom. Hij voorspelt dat het in 2050 d.m.v. informatie technologie mogelijk is onsterfelijke te te worden. In Twee Vandaag aandacht voor de gevolgen van dergelijke technologische ontwikkelingen.

De technologie werk als volgt: het brein wordt gedownload op een harde schrijf en in een "droid" overgezet. Pearson pleit voor wetgeving, want anders is het einde zoek.

Momenteel is de ontwikkeling nog niet zo ver, maar over 45 jaar kan de wereld totaal anders uitzien, zoals die nu is.
Gebruikersavatar
GJ_
Artikelen: 0
Berichten: 802
Lid geworden op: wo 13 jul 2005, 16:35

Re: Brain later op PC

Alexander Hartmans schreef:Nou, ik denk dat het wel mogelijk is, want de Brit Ian Pearson die werkzaam is als futeroloog voor Brits Telecom. Hij voorspelt dat het in 2050 d.m.v. informatie technologie mogelijk is onsterfelijke te te worden. In Twee Vandaag aandacht voor de gevolgen van dergelijke technologische ontwikkelingen.

De technologie werk als volgt: het brein wordt gedownload op een harde schrijf en in een "droid" overgezet. Pearson pleit voor wetgeving, want anders is het einde zoek.

Momenteel is de ontwikkeling nog niet zo ver, maar over 45 jaar kan de wereld totaal anders uitzien, zoals die nu is.
Als die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.

Harde schijven hebben hun langste tijd wel gehad. Over 50 jaar hebben we vast iets beter waardoor de mogelijkheid misschien inderdaad zal bestaan de breininhoud "ergens" in op te slaan.

Dat de wereld er over 45 jaar geheel anders uit zal zien is iets waarvoor we geen futuroloog nodig hebben. ;-)

De term "personal computer" zal dan overigens wel een heel nieuwe betekenis krijgen.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Brain later op PC

Ik vind 1 bit voldoende om alles omtrent mij op te slaan.

En de 0 is dan de beste status.

Lekker niks.
Gebruikersavatar
timwaagh
Artikelen: 0
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 16 mar 2005, 15:50

Re: Brain later op PC

Als die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.
wat dacht je van een walnoot...liever zo min mogelijk ruimte verspillen aan het brein van die gek...lol
RJ_
Artikelen: 0
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 10 jun 2005, 23:22

Re: Brain later op PC

Ik vind het wel een fijn idee. Zo hoorde ik laatst een wetenschapper praten die uitlegde over zijn onderzoek naar het remmen van ouderdoms verschijnselen door het tegengaan van het kleinen worden van de chromosonen. Ik vind dit een goede ontwikkeling, ik hoef niet per sé dood :wink: Dat zou nou helemaal een fantastisch iets zijn, ik zou het ook prettig vinder als ik een leuk pc-tje kan worden hehe, anders houdt het gewoon op.
Ard
Artikelen: 0
Berichten: 160
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 20:05

Re: Brain later op PC

Wanneer mijn informatie over is gezet op een droid, en ik leef vervolgens met mijn eigen brein gewoon verder, hoe moet ik mezelf dan zien. Waarin zit dan mijn "geest"? Met welke van de twee "datastromen" beleef ik de wereld. Of is er dan sprake van twee verschillende individuen.

Volgens mij kun je niet het brein straffeloos copieëren. Wel overzetten. Wanneer je dat hebt gedaan gelden voor mijn geest in een droid natuurlijk dezelfde wetten als voor mijn geest in een menselijk lichaam. Wanneer zou het overzetten van het brein echter "mogen"? Ik denk dat daar wel wetten voor moeten worden ontwikkeld. Anders is idd het einde zoek. Echter dit was niet de oorspronkelijke vraag. Daarop antwoorden;

Ik denk niet dat het wenselijk is om mijn hele verleden, emotie's, gedachtengangen etc. op te slaan. Enerzijds is het niet belangrijk genoeg, anderzijds vind ik het een inbreuk op de privacy. Wellicht zou het heel goed mogelijk zijn om het te doen.
Alexander Hartmans
Artikelen: 0
Berichten: 1.277
Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 11:11

Re: Brain later op PC

timwaagh schreef:
GJ_ schreef:
Als die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.
wat dacht je van een walnoot...liever zo min mogelijk ruimte verspillen aan het brein van die gek...lol
...Of in een kersenpit :shock:
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Brain later op PC

Ik vind het wel een fijn idee. Zo hoorde ik laatst een wetenschapper praten die uitlegde over zijn onderzoek naar het remmen van ouderdoms verschijnselen door het tegengaan van het kleinen worden van de chromosonen. Ik vind dit een goede ontwikkeling, ik hoef niet per sé dood :wink:  Dat zou nou helemaal een fantastisch iets zijn, ik zou het ook prettig vinder als ik een leuk pc-tje kan worden hehe, anders houdt het gewoon op.
Met het verlengen van de telomeren ben je er nog lang niet. De enige cellen in het menselijke lichaam die telomerase bevatten zijn stamcellen en kankercellen.

Aangezien een cel niet in een stamcel verander puur door telomerase toe te voegen, moet je je serieus afvragen of het dan niet een kankercel wordt.

Daar komt nog bij dat wanneer een cel niet meer sterft, maar constant door gaat met delen, dat er dan steeds meer mutaties optreden. Op een gegeven moment zullen alle beveiligings systemen en de geprogrameerde celdood zijn ontweken. Dan heeft men te maken met eewig levende kankercellen. Daar zit ik persoonlijk niet zo op te wachten.
"Meep meep meep." Beaker
Chriis
Artikelen: 0
Berichten: 664
Lid geworden op: di 28 jun 2005, 21:32

Re: Brain later op PC

Futurologen, dat zijn gewoon een stelletje mislukte science-fiction schrijvers.

Je kan beter een paar goede science-fiction boeken lezen ipv. naar een futuroloog luisteren. Ik heb zelfs het idee dat die futurologen ook niks anders doen dan sciene-fiction lezen, en daar nog geld mee verdienen ook.

Misschien ga ik ook eens soliciteren voor zo'n baan.
Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Brain later op PC

Ik denk wel dat je niet echt doorleeft op een computer als je hersenen worden overgekopieert naar een harde schijf, stel je voor dat ze dit doen wanneer je nog leeft :shock: Je zou twee lichamen hebben die je gelijkertijd voelt ... Ik denk dat die computer dan gewoon z'n eigen persoonlijkheid ontwikkelt en verder gaat met leven op z'n manier en dat eenmaal jij sterft je er ook geen besef meer van zal hebben ...

De enige manier om dit te omzeilen lijkt me hersentransplantaties ... maar ooit sterven je hersenen ook af dusjah :?:

Het enige nuttige van dit idee lijkt me om nog meer informatie te achterhalen die je als mens altijd in je hebt gedragen en mss nooit hebt kunnen/willen gebruiken. Stel je voor dat je een 2de einstein kunt maken door slimme mensen hun gekopieerde herseninhoud samen te laten voegen ... Het "computerprogramma' kan dan best heel wat nieuwe uitvindingen op onze aarde bezorgen :wink:

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Ard
Artikelen: 0
Berichten: 160
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 20:05

Re: Brain later op PC

Ik heb me dit ooit ook wel eens afgevraagd. wanneer ze dit bij leven doen, "voel" je dan ook idd het "andere" lichaam, of merk je daar niet veel van. En daarbij, in welk van de twee "lichamen" zit dan je gevoel/zelfbewustzijn. In het lichaam welke je al had, of in het nieuwe :shock:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!