Puzzel Puzzels
ikbenmessi10
Artikelen: 0

Bepaling glucose

Ik ben op dit moment bezig met mijn profielwerkstuk en wij willen glucose gehalte gaan bepalen van diverse fruitsappen. We hebben alleen geen idee waar we moeten beginnen. We kunnen dit niet doen met titratie. Ik had ergens gelezen dat je het wel kon aanton en met fehlingA-b maar wij willen de concentratie bepalen van die sappen Kan iemand ons helpen?

ads

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Fuzzwood

Re: Bepaling glucose

Je vertelt het eigenlijk een beetje wazig:

Ik had ergens gelezen dat je het wel kon aanton en met fehlingA-b maar wij willen de concentratie bepalen van die sappen

Je bedoelt de concentratie glucose?

En je zou overigens spectrofotometrie kunnen gebruiken om de mate van verkleuring te meten. Die mate van verkleuring, gekoppeld aan een ijkreeks waar je de glucoseconcentraties van weet, is een maat voor de concentratie in het monster.

Let wel op dat je ALLE reducerende suikers bepaalt naast glucose. Dat zijn suikers die nog kunnen oxideren tot een zuur. Je kunt die heel simpel herkennen. Bij deze reducerende suikers zit de dubbelgebonden O namelijk op de eind C ipv op een C ergens in het midden. Zie ook:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fehlingsreagens

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Dizda

Re: Bepaling glucose

Ik ben op dit moment bezig met mijn profielwerkstuk en wij willen glucose gehalte gaan bepalen van diverse fruitsappen. We hebben alleen geen idee waar we moeten beginnen. We kunnen dit niet doen met titratie. Ik had ergens gelezen dat je het wel kon aanton en met fehlingA-b maar wij willen de concentratie bepalen van die sappen Kan iemand ons helpen?
ik denk dat refractrometrie ook toepasbaar is niet ?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Analytische chemie en data-analysetechnieken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!