Puzzel Puzzels
jordi_0071
Artikelen: 0
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 12:18

levitatie in een meditatie

hey, ik ben nieuw hier en ik had een vraag: hoe is het mogelijk door dat je in een (transcedente) meditatie kunt leviteren? heeft het iets te maken met de frequentieniveau van de hersenen? wat denken jullie?

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Gebruikersavatar
Interface
Artikelen: 0
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 18 jul 2005, 15:26

Re: levitatie in een meditatie

hoe is het mogelijk door dat je in een (transcedente) meditatie kunt leviteren?
- Wie zegt dat dat kan?
The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

jordi_0071
Artikelen: 0
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 12:18

Re: levitatie in een meditatie

Jego
Artikelen: 0
Berichten: 56
Lid geworden op: do 14 jul 2005, 12:53

Re: levitatie in een meditatie

Dit kan dus niet en enige wetenschappelijke basis dat het wel kan ontbreekt. Staat niet weg dat je door meditatie jezelf kan wijs maken dat je zweeft :wink:
jordi_0071
Artikelen: 0
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 12:18

Re: levitatie in een meditatie

hoezo kan het dan niet?
Jego
Artikelen: 0
Berichten: 56
Lid geworden op: do 14 jul 2005, 12:53

Re: levitatie in een meditatie

hoezo kan het dan niet?
Er bestaat zoiets als zwaartekracht (/aantrekkingskracht) die ervoor zorgt dat alle dingen die massa hebben naar de Aarde worden toegetrokken. Leviteren kan wel, maar dan b.v. door magnetisme (zweeftrein). Echter, door een beetje meditatie schakel jij de natuurwetten niet uit.

Klik hier voor al je vragen over zwaartekracht.
jordi_0071
Artikelen: 0
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 12:18

Re: levitatie in een meditatie

niet uitschakelijk maar beinflueren!
peterdevis
Artikelen: 0
Berichten: 1.404
Lid geworden op: ma 05 apr 2004, 15:52

Re: levitatie in een meditatie

Best Jordi,

Zoals mijn voorgangers al zeiden kan levitatie door middel van meditatie niet. Ik heb de website die jij aanhaalt eens vluchtig bekeken en daar staat (mits ik er over gelezen heb) niet in dat je kan leviteren door meditatie.
beinflueren!
Bedoel je beinvloeden?

Ook dat kan niet!
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"
Jego
Artikelen: 0
Berichten: 56
Lid geworden op: do 14 jul 2005, 12:53

Re: levitatie in een meditatie

Ook niet te beinvloeden. Je kunt met meditatie je eigen perceptie, interpretatie, en zelfs het functioneren van je lichaam beinvloeden, maar daarmee houdt het dan ook op. Claims zoals levitatie dmv TM zijn natuurlijk vaker gemaakt, maar hebben gebrek gehad aan bewijs, reproduceerbaarheid, en altijd wetenschappelijke basis.
Micheltje
Artikelen: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 10:43

Re: levitatie in een meditatie

Hierover is op National Geographic een programma geweest ( en wordt ongetwijfeld nog vaak herhaald ). Hierin werd er ook geclaimd door mensen dat zij door middel van meditatie een bepaald niveau van levitatie konden krijgen. Deze levitatie had 3 stadia, wel te weten:

1. Door meditatie een branderig gevoel opwekkend dat er voor zorgt dat een persoon de drang krijgt om te springen. In de kleermakerszit kan er dan een goede hoogte van rond de ( zoals het op tv leek ) 40 a 50 centimeter bereikt worden.

2. Tussenvorm die de persoon in staat stelt te zweven op een bepaalde hoogte.

3. Deze vorm zou moeten betekenen dat de persoon door meditatie de zwaartekracht overwonnen heeft en zodanig de natuur kan beinvloeden zodat hij/zij kan vliegen door de lucht.

In hetzelfde programma zijn toen wetenschappers bezig geweest met universitaire studenten ( die dit voor hun studie wilden onderzoeken en mee wilden maken ) om dit te bewijzen. Alle studenten bereikten na enige tijd een bepaalde vorm van opwinding en begonnen hiermee te springen en daarmee was zogenaamd stadium 1 een feit. Geen van allen konden ze na maanden stadium 2 of anderen bereiken. Ook is er geen persoon in leven die verder dan stadium 2 kan bewijzen.

Zelf geloof ik hier totaal niet in. Vooral omdat ze het niet hadden over de zwaartekracht tegen werken met een bepaalde kracht ( zoals je dus met magnetisme, spierkracht of dergelijk zou doen ) maar anti-zwaartekracht ontwikkelen met je geest. Dit vond ik al meteen zulke non-sence dat ik het verder niet meer kon geloven. Voor geintereseerden , bekijk de programmagids van NGC voor "Is it real?" . Ik dacht dat dit het programma was. Sowieso erg interessant omdat ook geestenjagers, knock-out op afstand en dergelijke dingen als Chi werden ontkracht.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: levitatie in een meditatie

In de wetenschap is gravitatie nog helemaal niet verklaard.

In de laatste decenia zijn daar meer vragen dan antwoorden over bijgekomen.

Ik vind het daarom erg kort door de bocht om te zeggen dat leviteren zeker onmogelijk is omdat je de natuurkrachten niet kunt uitschakelen.

Leviteren zou een geavanceerdere manier kunnen zijn om met de natuurkrachten om te gaan.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: levitatie in een meditatie

Relativiteit, quantummechanica en snaartheorie hebben ons geleerd dat de wereld niet is zoals het ons eerst lijkt. Deeltjes en wisselwerkingen blijken trillingen te zijn. Dan moeten we de gekste dingen voor mogelijk houden.

Wat gebeurd er als we de koude magnetische kracht van de planeet neutraliseren?

Hoe zijn de Egyptische piramides gebouwd?
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: levitatie in een meditatie

Zolang iets nog niet is bewezen, en elk ander bewijs wijst juist de andere kant op ben je wetenschappelijk gezien genoodzaakt om te zeggen dat het waarschijnlijk niet bestaat.

Dat we nog veel te ontdekken hebben is een ding dat zeker is. Dat wil niet zeggen dat aan alles getwijfeld moet worden.
"Meep meep meep." Beaker
Gebruikersavatar
Mrtn
Artikelen: 0
Berichten: 4.220
Lid geworden op: wo 31 mar 2004, 21:46

Re: levitatie in een meditatie

Hoe zijn de Egyptische piramides gebouwd?
Misschien wel gegoten ala beton?

Ik zie niet in hoe je kan leviteren.. volgens mij kan het niet (anders was er wel meer bewijs van, op film/foto/etc.)

Wat bijvoorbeeld wel kan tijdens meditatie is de lichaamstemperatuur verhogen en de hartslag beinvloeden. Dat soort variabelen zijn wel onder de knie te krijgen, maar zwaartekracht overwinnen/beinvloeden of hoe je het ook noemt.. nee, ik geloof niet dat voldoende bewezen is dat het kan.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

ads

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Gebruikersavatar
Antoon
Artikelen: 0
Berichten: 1.750
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 22:09

Re: levitatie in een meditatie

het omhoog tillen van opjecten door te mediteren lijkt ook net als velen anders ook heel onmogelijk.

Ten eerste, worden die mensen niet echt moet van het omhoog tillen van die dingen, ik heb zelf nog nooit gemediteerd dus ik weet niet hoe zwaar het is , maar als ze echt zware dingen kunnen optillen in niet al te lange tijd dan breken ze de natuurwetten van behoud van energie. en dat is wel iets wat je door denken niet kunt veranderen

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!