Puzzel Puzzels
tequila boy
Artikelen: 0

Re: zware metalen met ICP-MS

ik werk met behulp van CCT gas (7% H2:He) dit maakt mijn eventuele storende polyatomen (als Ar-Ar) kapot, dat werkt volgens mij hetzelfde ;)

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

melvinkruijt

Toevallig ben ik voor mijn stage ook bezig met ICP-MS en elementenanalyse. Bij mij is de lijst met te meten elementen iets groter en bestaat er al een methode (waar ik helaas niet te veel over mag vertellen). Gaat hier echter ook om destructie met zuur en peroxide. Nu heb ik in een aantal stukken de stof Triton X-100 gevonden. Heeft iemand misschien ervaring met deze stof? Bij goed gebruik hiervan is destructie met zuur en peroxide overbodig en dit heeft natuurlijk een positief effect op de duur van een analyse. Bij mijn opdracht gaat het overigens om het screenen van bloed op de aanwezigheid van de gevraagde elementen.

Ik wist niet zeker of deze vraag wellicht in een aparte topic moest, dacht voor nu een goede aanvulling. Ik plaats hem anders graag zelf... ;)

Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

melvinkruijt

oh ja, en andere vraag: HNO3 is nu gebruikte zuur. Zijn daar nog andere mogelijkheden in. Ja natuurlijk, maar welke zullen beter zijn als je bloed moet destruteren?

Nogmaals bij voorbaat dank!
tequila boy

voor zover ik weet is kun je het beste destrueren met HNO3 als je gaat analyseren om zo eventuele chloride inteferenties (van HCl) tegen te gaan, omdat je HNO3ook elementen zijn die in de lucht voorkomen

Ik weet alleen niet of dat bij bleod ook hetzelfde is :oops:

;)
Element_CF

Voor de analyse in bloed met de Dynamic Reaction Cell ICP-MS:

http://www.amazon.com/Simultaneous-quantif...S/dp/B000PAUNYS
melvinkruijt

Dank voor jullie reacties.

@ tequila boy: HCl wist ik inderdaad dat dat niet geschikt is net als zwavelzuur, maar dacht: wellicht is er een zuur waar ik niet aan denk.

@ element: helaas werk ik niet met een DRC. Ben bekend met de werking maar hier is daar geen sprake van. De lijst met te analyseren elementen is te lang daarvoor.

Ik blijf natuurlijk doorzoeken en alle reacties zijn welkom! ;)
tequila boy

Element schreef: Zie link,

DOks

Succes,

Wim
Heb je ook een link dat meer ICP-MS gerelateerd is ipv ICP-OES ??

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Element_CF

Op de website van Thermo (cis-thermo.bremen.com, na registratie) kun je deze applicatie zelf downloaden. (Zowel voor de X-series alsmede Element2/XR).

Succes

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Analytische chemie en data-analysetechnieken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!