Puzzel Puzzels
sjang
Artikelen: 0

blauwzuurgas

het blijkt dat er in nederland steeds minder voedingsstoffen in onze nederlandse groenten zitten omdat we dierlijk mest moeten injecteren waardoor er blauwzuurgas gemaakt wordt omdat er geen zuurstof bij kan komen kan me voorstellen dat geen enkele minister hier over durft te beginnen omdat nederland anders weer gaat ruiken (doet t toch al) het enige wat je ruikt is amoniac en zwavel omdat t in aanraking komt met zuurstof is dit alles waarheid is t scheikundig mogelijk???

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

sradracer

Re: blauwzuurgas

En nu graag met leestekens, zodat we het ook kunnen begrijpen ;)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Derrek

Ik ben niet echt thuis in dit soort materie maar het lijkt me net veel efficiënter om mest te injecteren in plaats van het te spuiten, met de afwezigheid van geurhinder als extra voordeel. Of er al dan niet HCN gevormd wordt, daar kan ik niet op antwoorden, maar het lijkt me zeer sterk dat 'onze bodem vol zit met HCN'. Bij gewone bemesting wordt deze toch ook ingeploegd na een korte tijd?

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken...
Fuzzwood

Als daar echt blauwzuur in zou zitten, zou je dat wel merken aan de doodvallende vogels, die de boeren maar wat aardig vinden omdat ze regenwormen en dergelijke opgraven met hun tractor.
Marjanne

Broodje-aapverhaal...

Er ontstaat geen cyanide bij de anaerobe vergisting van mest.

Stikstof wordt naar ammoniak en koolstof naar aardgassen (koolwaterstoffen)omgezet.
sjang

44 varkens omgekomen door blauwzuurgas
Marjanne

url van de bron?

Edit:

klik en klik

Maar dit is natuurlijk iets heel anders dan injectie van mest in de bodem. 8-)
sjang

dat klopt maar dezelfde elementen zijn toch aanwezig !!!
Fuzzwood

In een snee brood zit ook stikstof en koolstof. Wil niet zeggen dat daar blauwzuur inzit.

Je weet namelijk niet uit welke precieze samenstelling koolstofmonoxide en blauwzuurgas ontstaan is. Men zegt alleen dat voer en mest aanwezig was, van eventuele andere stoffen wordt geen melding gemaakt, wat niet wegneemt dat die er wel degelijk waren.

ads

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

sjang

heb de P.T. en het Z.L.T.O. om opheldering gevraagd hoe dat nu zit met blauwzuurgasvorming bij het injecteren van mest geldt allen bij open landbouwgrond niet voor weidegrond waar de vogels nestelen.zogauw ik meer weet hierover laat ik t weten.groet

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Organische chemie en polymeerchemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!