Puzzel Puzzels
harriel
Artikelen: 0

Re: Blanco

Hoi Napoleon,

Dus jullie gaan zo voorzichtig met je LC grade vloeistoffen om dat je er nog geen PH meter in wilt hangen?

Ik vond dit toen je dit schreef wat overdreven maar kan me er nu veel meer bij voorstellen.

In hoeverre is het noodzakelijk om LC grade solvents te gebruiken?

Welke grade solvent komt hieronder?

Hoeveel zijn de solvents een grade lager goedkoper?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Napoleon1981
Artikelen: 0

Re: Blanco

Ik heb hier niet een precies antwoord op. Het is simpel, voor bepaalde analyses kom je sneller in de problemen dan andere analyses. Vaak zijn voor gevoelige detectie methoden zuiverestoffen nodig, simpel weg omdat je meer kan "zien"/meten.

In jou geval had je dus een probleem en gaan er andere regels gelden..... Ik gebruik zelf niet de hoogste graad (optima solvents) maar de LC of spectral grade zegmaar. 99.95% volgens mij. Het is belangrijk dat je een goed gevoel hebt voor dit soort problemen en keuzes, dat gevoel ben jij nu aan het ontwikkelen. Voor sommige analyses is een pH meter in een mobiele fase geen probleem, en voor andere analyses wel. Gewoon goed nadenken over wat je doet, en in de gaten houden wat er gebeurd. Ik probeer onnodige contaminaties zoveel mogelijk te vermijden om het oplossen van problemen simpel te houden.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Analytische chemie en data-analysetechnieken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!