Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Hallo iedereen
Artikelen: 0

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

klopt ik had verkeerd gelezen 8-[ maar waar kan ik glycerol krijgen dan?

Kaliumpermanganaat was niet zo moeilijk :oops:

maar glycerol lijkt me iets moeilijker.... adresjes?? sites? mail adresjes??

bij voorbaat dank

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

G.i.B.

Ik dacht dat je alleen een grap wilde uithalen ??

De mix die je wil maken is gevaarlijk spul !!!!

Weet je eigenlijk wel wat er gebeurd als je het mixt ?? (en nee we vertellen je het niet !!)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Hallo iedereen

nee dat weet ik niet... als het gevaarlijk is laat dan maar 8-[ misgien wel beter dat je het niet vertled :oops: en ja ik wou eigenlijk ook alleen maar 8-10 gram in die vijver doen, maar dan hou ik nog behoorlijk wat KMnO4 over.... weet iemand dan nog iets nuttigs en niet gevaarlijks om mee te doen? een ander [ongevaarlijk] product maken of zo?
Gerard

Een ontsmettingsvloeistof, dat zul je wel niet bedoelen.

Op de volgende link een beschrijving van een paarse vulkaan, het laat zien dat het niet een ongevaarlijke stof is maar eentje die je met verstand en beleid prima kunt gebruiken.

Altijd van te voren goed uitzoeken wat er kan gebeuren en niet zomaar wat bij elkaar gooien op hoop van zegen

http://www.nvon.nl/oud/nvox/nvox2006/hoofdart_0806.pdf
Fuzzwood

Nou ik denk dat het rondvliegend glas wel het een en ander vertelt... Aangezien kaliumpermanganaat een goede oxidator is? (wat is dat eigenlijk? :oops: ), kun je er wel wat simpele experimenten mee uitvoeren zoals inderdaad die vulkaan.

Hou er wel je hersens bij en ga het niet opschalen.

Hou dit regeltje maar in je hoofd: 2x de hoeveelheid = risico2
mattheus

Ik koop reageerbuizen, reageerbuis rek, pipet 50 ml (gewoon een simpele, niet een zuur bestendige ofzo) maatbeker,

en van chems zou ik: kaliumnitraat, magnesium, ijzerpoeder wel willen kopen

Verkoopt iemand deze spullen? ik plaats hem hier omdat hij bij de andere topic ruilhandel niet meer opvalt.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: en toch is juist daar het grote verkoop/ruil-topic voor. Dus samengevoegd; je krijgt hier niet minder aandacht dan in een los topic.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
Hallo iedereen

ik heb er wat simpele dingen mee gedaan, gemengd met wat glycerine (aq) ik wou weten wat voor chemische reactie er plaats zou vinden, alleen met glycerol was gevaarlijk, en daarom deed ik het met glycerine en ik had het eerst opgelost in water om mogelijke risico's te verkleinen :oops:

en die vulkaan is in pdf formaat... kan ik niet lezen 8-[
Jorim

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Mensen, dit topic gaat over ruil en verkoop van chemicaliën en/of materialen, niet over experimenten. Open daar even een nieuw topic voor! Dank u!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
mattheus

Hier reageert niemand meer op aanbiedingen en vragen of iemand iets heeft. Ik denk dat deze topic beter gereset kan worden! Nu gebeurt er namelijk niks meer
Fuzzwood

Ben jij dan mod ofzo?
Beryllium

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Mattheus, dit topic wordt niet vaker bekeken als het vers zou zijn. Neem dat nou maar van mij aan. Als je van het forum afmeldt en later weer aanmeldt en je zoekt op nieuwe berichten, dan staat dit topic zelfs bovenaan omdat het 'gepind' is; het krijgt dus zelfs al meer aandacht dan een normaal topic.

Daarnaast zou ik het idee vinden als je zo'n vraag zou rapporteren aan het team (knopje bij elke post: Afbeelding) in plaats van te posten.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Bertus-Gussa

Na uitvoerig alles gelezen te hebben, ga ik ook maar eens experimenteren.

Ik ben opzoek naar een dubbelwanige reactor ca. 1.5 liter inhoud.

Tegen een redelijke prijs, nieuw zijn deze tussen 500 en 600 euro.
youri-gagarin

gezocht

P 53 (rode Fosfor) + - 100 a 150 gr

I2 99,8% ( Jood) +- 50 a 100 gr

bvd
G.i.B.

Wat ga je maken ? Begint het met een M ?? Dit soort info krijg je hier niet !!

REPORT !!

ads

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

youri-gagarin

G.i.B. schreef: Wat ga je maken ? Begint het met een M ?? Dit soort info krijg je hier niet !!

REPORT !!
:oops: Pff wat gaat jou dat aan? Ik probeer een reductie..En daarmee is alles gezegd. 8-[

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!