Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
watermann
Artikelen: 0

Re: Ruil/verkoop chemicalien en materiaal

Ik ben op zoek naar een reactievat zoals op de foto (zie link), iets vergelijkbaars mag ook.

Tevens zoek ik nog een natte gasmeter of gasklokje voor een klein gasvolumestroom.

http://watermann.nl/watermann_bestanden/reactievat.bmp

groet, John

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

watermann

Wie heeft er 2 Woulffse flessen van 1 liter beschikbaar ( gebruikt).
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

G.i.B.

Leuke aanbieding !!

Na een tijd niet met bezig geweest te zijn met mijn chem verzameling, even lekker opgeruimd. Ik heb veel glaswerk over, maar moet nog even wat foto's maken (komt op marktplaats.nl).

Ik wil hier wat zilverzouten aanbieden :

zilvernitraat 12.50 euro per 50 gram (350 gram te koop)

zilversulfaat 12.50 euro per 50 gram (500 gram te koop)

(hou rekening met verzendkosten !!)

MvG Allard.
Gruson

Vanwege de aankoop van een Mettler AT250 0,01 mg weegschaal wil ik mijn Sartorius A200 S 0,1 mg weegschaal verkopen. In uitstekende staat, waterpas en intern kalibratiegewicht aanwezig. Waterpas stellen, kalibreren en direct wegen. Voor 300 euro is hij direct weg. Naar mijn mening een uitstekende prijs voor een fijne en compacte weegschaal. Bij labX staan ze tweedehands voor 1600 dollar.
citrobacter

Hier op het werk staat minstens één glazen pot met picrinezuur die weg moet,

misschien iemand interesse, anders moet ik dovo bellen, de cristallen groeien al tegen de wand aan :oops:
Labstuff

Gewoon water bij doen, Picrinezuur wordt gewoonlijk verkocht als een soort in water bevochtigd poeder. (oa bij Panreac), geen enkel gevaar, het kan dan jaren mee indien het vochtig blijft. Er zit daar 30% water bij.

Kijk voordat je de pot openmaakt of er geen kristallen tussen dop en pot zitten.
Beryllium

Kijk voordat je de pot openmaakt of er geen kristallen tussen dop en pot zitten.
Dat is wel de belangrijke vraag... kun je dat met 100% zekerheid zeggen?

Ik vind het eigenlijk wel een risico. Misschien toch maar even een expert laten beoordelen.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
adrianvm

ff offtopic

ik werk ook regelmatig met dat spul. laatst vond ik de pot ook een beetje verdacht. ik heb het even na gevraag bij een meer ervaren collega, die zei dat er niks aan de hand was. gelukkig,

maar nu weer ontopic

hoeveel gram is het nog?
citrobacter

er zit nog water bij, alleen bovenaan in de fleshals zitten er al cristalletjes, op de bodem ligt de grootste hoeveelheid kristallen. Aangezien ik niet van plan ben de pot te openen kan ik het moeilijk wegen. Ik schat een 50 gram (geen idee hoeveel g er opgelost is, maar picrinezuur is slecht oplosbaar in water dus zal wel niet veel zijn)
Beryllium

alleen bovenaan in de fleshals zitten er al cristalletjes
Sorry, maar ik zou, gezien het feit dat je kristalvoming bij de hals hebt, niet de pot openmaken.

Afvoeren is beter.

Als iemand picrinezuur wil hebben is het denk ik verstandiger om het vers te kopen; dan weet je dat het veilig is.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Gerard

Alhoewel ik de waarschuwingen die over pikrinezuur gegeven worden onderschrijf vind ik het soms wel behoorlijk aangedikt.

Droog pikrinezuur is explosief, kristallen pikrinezuur zijn niet per definitie droog en dus ook niet per definitie explosief.

Ik heb nu al een aantal keren lopen zoeken naar incidenten met pikrinezuur maar ze niet kunnen vinden. Ik houdt mij aanbevolen als iemand ze weet te vinden.
woelen

Ik denk ook dat het allemaal wat overtrokken is, maar feit is wel dat pikrinezuur in droge toestand gevaarlijk is. Hoewel ik thuis als hobbychemicus heel veel verschillende stoffen heb zit daar geen pikrinezuur bij, simpelweg omdat ik het niet in huis wil hebben. Iedere stof die niet stabiel bewaard kan worden is een te groot risico. Ik moet bij wijze van spreken een paar jaar alles in een goed afgesloten kast kunnen zetten en dan zeker kunnen weten dat er niet ondertussen iets kan exploderen of supergevoelig kan worden. Aan die eis voldoet pikrinezuur niet en daarom wil ik het niet. Dit is nou precies het probleem van sommige scholen dat ze het al jaren hebben staan en er nooit meer naar omgekeken hebben.

:P Pikrinezuur moet je 'koesteren' en eens in de zoveel tijd wat water geven. Doe je dat niet, dan wordt het boos.
Gruson

Ik ben op zoek naar een werkende FTIR spectrometer, compleet met software. Mocht een bedrijf of universiteit iets weg doen tegen een zacht prijsje, laat het me weten. Het maximumbedrag wat ik uit wil geven zal zo rond de 1500 euro zitten.
Sandersleutelslot

soxhlet+koeler, exsiccator, diverse chems en nog veel meer. Laat maar weten wat je nodig hebt. Afbeelding
hoeveel kost de koeler?

ads

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Beryllium

Karl Fischer @ zo 24 april 2005 om 14:44 uur

Post is al 4,5 jaar oud... ik zou eerst maar 'ns een mailtje eraan wagen...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!