Ik heb op internet gezocht en het volgende gevonden:
En ook:Zwart-Wit poeder in allerlei soorten, smaken en verpakkingen. Andere benamingen zijn droppoeder, salmiakpoeder, lekpoeder enz.
Zwart-wit poeder bestaan vrijwel geheel uit zoethoutwortelextract en kan tot 2.8% glycyrrhizine bevatten.
Producten die glycyrrhizine bevatten, zijn te herkennen aan de vermelding op het etiket van het product. In de ingrediëntenlijst kan vermeld staan: zoethout, zoethoutwortel, zoethoutwortelextract, blokdrop, lakritz of liquorice. Deze ingrediënten bevatten allemaal glycyrrhizine. Bron
salmiakzout = salmiakpoeder = ammonium chlorideZwartwit bestaat behalve uit salmiak ook nog uit zoethoutwortelextract, droppoeder, suiker en zetmeel. Bron
zoethoutwortelextract = zoethoutwortelpoeder
liquorice = licorice = droppoeder
Bij labstuff kan ik de volgende stoffen krijgen:
Zoethoutwortel, gemalen
Ammonium Chloride in drie varianten, namelijk technisch, zuiver en p.a. De duurste zal het meest geschikt zijn voor consumptie (p.a). Maar wat is het verschil tussen zuiver en p.a?
Heb ik wel of geen droppoeder nodig voor zwart/wit poeder? En waar kan ik dit het beste kopen?
Heb ik wel of geen zetmeel nodig voor zwart/wit poeder? En kan ik gewoon Maizena zetmeel in de super kopen?
Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden (of tips geven), zodat ik snel kan gaan genieten van heerlijke zwart/wit poeder!
Puzzels