Puzzel Puzzels
Joost van Haastrecht
Artikelen: 0

Re: Ik stel me even voor :)

Hallo mensen,

Ik ben Joost, chemisch fysisch analist in opleiding (3e jaar)

Ik ben al een tijdje lid van chemieforum, maar ben de laatste tijd pas een beetje rond aan het neuzen hier :P Op dit moment ben ik stage aan het lopen op een waterlab in Breda. In m'n vrije tijd skate ik een beetje rond in vette skateparks in nederland! [!] :lol:

ads

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Frenckle

Hallo chemie forum,

Mijn naam is Vincent Francke laatste jaars MLO'r te Breda.

Momenteel stage aan het lopen. Bij deze wil ik chemieforum ook bedanken erg veel informatie kunnen vinden. Hieraan hoop ik in de toekomst mijn steentje bij te kunnen dragen.

mvg,

Vince
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Beryllium

Welkom :)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
ParanoidAndroid

Gegroet allen

Niet dat ik iets te zeggen heb, maar het is wel zo sociaal om even hallo te zeggen als je ergens nieuw bent....... vandaar.

Echte naam is Hylke, maar de naam van een van mijn meest geluisterde lied vond ik toch leuker klinken.

Avatal is van een serie die ik heb gekeken (Dr. Stein)

Vandaag ga ik nog naar de film (Inglourious Bastards), met een hele grote groep vrienden..... en vrieden van vrienden.

Een van de leden die ik hier al ken is dizzy (Dizzy?), die samen met mij lessen volgt aan de hanzehogeschool.

Meer kan ik er niet aan breien

Groeten Hylke
Jenyus

Hoi,

Ik denk dat dit de beste rubriek is om dit topic neer te zetten.

Ik ben Chemical X. Ik zit nu in 6 VWO NT. De reden dat ik me geregistreerd heb op dit forum is dat ik op school heel erg ontevreden ben met onze methode (Chemie Overal) en daarnaast een leraar heb die het eigenlijk niet kan uitleggen, omdat hij niet to the point antwoord geeft en het vaag uitlegt.

De methode vind ik trouwens niet goed omdat het niet ordelijk en consequent is opgeschreven. Vaak heb je ook niet genoeg informatie om een bepaalde vraag te maken. Als ik dan in mijn antwoordenboek kijk, zie ik staan dat ik in een bepaalde BINAS tabel moet kijken, die in dat paragraaf nergens genoemd wordt, en ik dus zelf moet verzinnen. Als ik een lijst op zou stellen van dingen waar ik me aan ergerde in die methode zou ik een lange lijst hebben, vooral als ik hem vergelijk met mijn goede, duidelijke, overzichtelijke wiskunde, natuurkunde en biologie methodes.

De schrijvers contacten vind ik toch wat teveel moeite, aangezien ik daar dit jaar toch geen voordeel meer van heb, dus daarom heb ik me hier geregistreerd. Ik hoop dat jullie me op veel gebieden de ogen kunnen openen wat het boek niet is gelukt :) Natuurlijk zal ik eerst zelf bestuderen en zoeken.

Mvg,

Chemical X
Nikos

De methode vind ik trouwens niet goed omdat het niet ordelijk en consequent is opgeschreven. Vaak heb je ook niet genoeg informatie om een bepaalde vraag te maken. Als ik dan in mijn antwoordenboek kijk, zie ik staan dat ik in een bepaalde BINAS tabel moet kijken, die in dat paragraaf nergens genoemd wordt, en ik dus zelf moet verzinnen.
Welkom

Het is ook de bedoeling dat je die tabellen zelf kan vinden door middel van het register.

Op het eindexamen is het mogelijk dat je iets uit tabellen moet halen die je nog nooit gezien hebt.
Beryllium

Welkom :) ik heb je kennismaking even bij de andere voorstelposts gezet.

Je mening over Chemie Overal deel ik in zoverre, dat ik het toen ik het op het VWO 4-6 had (we spreken 1996-1999) ik het ook al niet super vond. Weet niet hoe het tegenwoordig is...

Maar we zijn er natuurlijk voor om je te helpen, dus als je problemen tegenkomt of gewoon uitleg vanaf een ander standpunt wilt, ben je hier aan het juiste adres!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Jenyus

Hey Nikos en Beryllium,

Nikos, ik ben het met je eens dat je soms BINAS tabellen zelf moet bedenken dat je ze moet gebruiken. Soms is alleen het geval dat je naar een bepaalde stofeigenschap waar je nog nooit van gehoord hebt moet zoeken in je BINAS waarmee je achter het antwoord kunt komen. Dan is het onmogelijk of te moeilijk om zelf te bedenken vind ik.

Beryllium, hey ja ik dacht al waar is m'n topic. Ik had deze topic niet gezien, anders had ik hem daar geplaatst :)

Ik vind dat Chemlevel trouwens wel iets cools van dit forum, heel handig.
mjblok

Hey allemaal,

Mijn naam is Niels. Ik studeer chemie aan de Hogeschool Rotterdam en op het moment loop ik stage bij TNO - Defensie en Veiligheid in Rijswijk. Daar doe ik een opdracht met pyrolyse GC-MS.

Mijn interesses liggen vooral bij analytische en fysische chemie en GC-MS natuurlijk. Verder speel ik diverse muziekinstrumenten en ben ik trainer voor wedstrijdzwemmen. 8-)

Ik heb me bij het chemieforum aangemeld om kennis en ervaringen te delen. Ben van plan om een actief lid te worden en mijn steentje aan dit forum bij te dragen.

^^

Greetz,

Niels
Beryllium

Welkom, weer een TNO'er :D
Saar S.

Hallo allemaal!

Ik ben ben sinds kort ook lid geworden. Ik ben 19 jaar en woon in Limburg ik heb een tijdje terug de studie frans ingeruild voor Chemie. Ik heb er geen spijt van haha maar merk wel dat de achtergrond kennis die ik heb van de vakken wel bijgespijkerd kan worden, omdat het altijd beter is om meer te weten dan wat in de schoolboekjes staan ;) . En zoals ik al gemerkt heb is het lekker handig bij het maken van huiswerk en school gerelateerde zaken. Ehmm verder denk ik niets meer kwijt te willen mocht je wat willen weten, vraag het gerust! :D
bml-student

Eej! :P

om te beginnen maar eens voorstellen ;)

Ik ben Ruben, ik zit in het eerste jaar van Biologie en Medisch Laboratorium Onderzoek. Nu hoor ik jullie denken(misschien): wat heeft dat met chemie te maken? Nouja bijna alles dus. Aangezien chemie overal is.

Ik heb de chemie nu het meest nodig om de laboratoriumtechnieken en principes te kunnen begrijpen, daarnaast ook voor de stofwisselingen in en cel enz.

Verder ben ik een korfballer, die heel veel fietst en basgitaar speelt.

Mensen helpen is nooit een probleem geweest dus zal ik dat ook hier gaan doen!

Mzzl,

Ruben
Jules93

Ik ben Marjolijn, fotografeer paarden, rijd paard en hoop dat ik dit jaar ga slagen!

Ofwel, ik zit in HAVO5 en SK is moeilijker dan ooit Afbeelding

Ohja, Jules is mijn cavia :D
w_oute_r

Scheikunde is vet leuk! Kijk maar naar mijn avatar. :P

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

tuinkabouter

@ jules 93

scheikunde vijf havo moeilijk??

wat dan?

ik vond het zelf eigenlijk wel makkelijk

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!