bennieuwhier,
Je hoeft de aarde niet dubbel te plooien Die is reeds van zich zelf bolvomig(of toch ongeveer).
Denk eens terug aan de reden waarom Colombus amerika ontdekt heeft.
Hij wist reeds dat de aarde dubbelgeplooid was, dus rond. Hij redeneerde : als ik steeds verder naar het Westen vaar moet ik een nieuwe weg naar Indië vinden . Misschien is die wel korter dan de lange weg Oostwaarts om de Kaap de goede Hoop of Oostwaards per karavaan door de woestijnen. Hij vond land en noemde de bevolking dan ook Indianen.
Met dat verhaal bedoel ik maar dat je steeds verder, bijvoorbeeld, Oostwaards kan wandelen of varen, toch zal het Oosten steeds
voor je blijven liggen, zelfs in Japan. Uiteindelijk ben je terug waar je vertrok. Gedurend je ganse tocht zal je iedere ochtend de zon in het Oosten zien opkomen en achter je zie ondergaan. Op je reis zal je, van zodra je half weg bent, door landen komen die vanuit Nl gezien (en ook vanuit Greenwich) in het Westen liggen en waar van de coördinaten zelfs in graden Westerlengte uit gedrukt worden. Maar dat mag je niet verwarren.Voor je blijven zien naar het Oosten waar de zon beslist zal opkomen