Beste allemaal,
Ik wilde jullie om advies vragen wat ik moet doen.
Ik heb een HBO opleiding gedaan Organische Chemie.
Toen heb ik een jaar gewerkt bij DSM (vast contract) en toen ben ik weer weg gegaan omdat ik ook een PhD wilde doen.
Daarvoor moest ik echter eerst perse mijn Master doen omdat ik niet als bachelor direct kon starten met promoveren.
Ik ben dus bij DSM weg gegaan en ben momenteel bezig met mijn Master aan de TU/e
Echter ik vind het toch allemaal erg moeilijk voornamelijk de wiskunde en de afleidingen die ik moet doen bij vakken zoals thermodynamica en proces technologie.
Andere vakken gaan mij wel weer goed af overigens.
Ik begin een beetje mijn motivatie te verliezen omdat ik blijf denken aan het feit dat ik ook heel makkelijk terug zou kunnen gaan naar DSM omdat ze daar erg tevreden waren over mij.
Maar aan de andere kant wil ik wel graag een PhD gaan doen, en dan denk ik weer dat ik iets anders wil in de zin van explosieven expert worden of chemisch expert bij de overheid bij rechtzaken of als een soort expert bij de recherche bij de politie...ik vind medicijnen ontwikkelen ook heel erg interessant.
Herkent iemand dit of heeft iemand een idee wat ik moet doen of dat ik beter door kan zetten nu ipv alweer te wisselen van opleiding?
Het demotiverende momenteel is met name dat ik het moeilijk vind, en een erg relax leventje had toen ik bij DSM werkte.
Ik ben weg gegaan om verder te studeren om zo later meer en snellere groei mogelijkheden te hebben binnen een bedrijf zoals bv DSM en zo dus ook meer te verdienen dat vind ik best een belangrijk aspect.
Alvast bedankt voor de reacties.
Puzzels