Napoleon1981 schreef: Ik zou eerder bij 210 gaan meten of 214. Dan zit je verder weg van de solvent background.
Verder moet dit gewoon werken, ik zou nooit 100% water door een kolom gooien, gewoon ff 1% organisch dr bij doen. Als je een goede C18 kolom hebt, dan werkt dit gewoon. Probeer een langzame gradient te draaien als je "niets" ziet, misschien dat het op je kolom blijft hangen.
Als je het echt niet uit het solvent front krijgt, probeer dan een ionpaar reagens (alkyl-quaternairy ammonium ofzo) bij pH 6. Dan heb je zeker een sterke retentie en een significante hoeveelheid organisch nodig om het er af te krijgen
Leon
Mja nogmaals, de golflengte is niet zo belangrijk. Moest de piek inderdaad in de solventachtergrond vallen, dan kan ik gewoon een andere interessante golflengte kiezen m.b.v. de software.
Probleem met een standaard ODS (C18) kolom is dat je een collapse krijgt van de C18-staarten als je teveel water erdoor jaagt, dus dat ene procentje methanol/ACN maakt het volgens mij niet.
Ik probeer 'm morgen eerst nog met de laatste methode die ik vond, zijnde 10 mM KH
2PO
4/MeOH 95:5, isocratisch op 0,8 ml/min.
Moest dat weer niks opleveren dan ga ik verder in de richting die jij me hier aanraadt. Even opzoeken hoe dat ook alweer zat allemaal..
wat is de samenstelling van je eluent?
en wat is de pH van je eluent?
Dat varieert dus. Ik heb er eentje op 6 mM H
3PO
4 gedraaid, die had pH 2 komma nog iets, dus de kolom moet er tegen kunnen. Een andere was op 0,02 % HCOOH, dus die pH lag nog wat hoger. Oplossingen werden overigens in water gemaakt (milli-Q).