ik kan met de software het chromatogram stukje per stukje aflopen en instellen op een interessante golflengte, dus als ik een indicatie heb in welke regio ik moet kijken gaat dat vrij makkelijk, daarom maak ik me daar niet zo druk om.Napoleon1981 schreef: Nogmaals dit is dus wel belangrijk
Je zegt in een andere post dat je NIETS ziet. Dit is dus detector gerelateerd.
Volgens jou misschien niet, maar dat 1e procentje maakt dus juist al het verschil in de wereld. Het is 1 procent in de mobiele fase, maar wat denk je dat er gebeurd op een hydrofobe kolom? Juist lokaal is de concentratie veel hoger omdat het zich ophoopt als gevolg maakt dat 1% procentje dus een wereld van verschil. Van niets naar 1% is trouwens ook een mega verhoging relatief gezien.Probleem met een standaard ODS (C18) kolom is dat je een collapse krijgt van de C18-staarten als je teveel water erdoor jaagt, dus dat ene procentje methanol/ACN maakt het volgens mij niet.
Nog een tip, het klakkeloos kopieren van andere mensen hun methoden is zinloos, je schiet veel meer op met even helder denken waarom bepaalde dingen zo zijn en variabelen te selecteren die voor jou systeem optimaal zijn. Je draait een kolom altijd bij de juiste flowrate die bij die kolom hoort. Alle methoden die je opnoemt gebruiken trouwens gewoon een zure mobiele fase en welk zuur dat is maakt niet zoveel uit. Kolommen kunnen overig goed tegen zuur, het zijn de basen die ze vernielen.
Het kost me alleen iets meer werk als ik niet weet in welke regio ik moet kijken.
Deze kolom kan een maximale flow aan van meer dan 6 ml/min, maar het is inderdaad zo dat ik ook gewend ben van alles aan 1 ml/min te draaien. pH-gebied is 2.0-7.5.
Wat betreft het organisch solvent, dat test ik dadelijk uit en ik hoop dat ik dan wat zie
Puzzels