Hoi allemaal,
Ik ben 17 en ben een laatstejaars leerling in techniek wetenschappen aan de middelbare school Sint-Maria in Neerpelt. Ik moet een GIP (Geïntegreerde proef) maken als eindwerk. Mijn GIP is gelinkt aan mijn stage die ik in februari moet doen en deze zal vooral gaan over spectrofotometrie.
Daarom ook dat ik dit onderwerk gebruik voor mijn GIP.
Nu mijn vraag, op mijn stage moet ik Formaldehyde uit Trespa halen en dit oplossen d.m.v ''De methode van Hantzsch''.
Over deze techniek vind ik niet echt veel op het internet, en als ik iets vind is het meestal engels of een andere taal, wat dus niet echt handig is om te begrijpen.
Ik moet deze oplossing hebben om daarna d.m.v de spectrofotometrie meter de concentratie te berekenen van een gekende oplossing, en zo de c van de onbekende oplossing te berekenen.
Ik weet al dat d.m.v de Hatzsch methode formaldehyde in een waterige oplossing reageert met acetylaceton en ammonium en dan diacetyldihydrolutidine vormt.
Dit kan ik genoeg vinden, maar hoe kun je formaldehyde oplossen in water?
Ik heb een ''redelijke'' kennis van chemie, dus er mogen wel wat moeilijke woorden gebruikt worden.
Bedankt als je reageert, het zal me zeker helpen!
Vriendelijke groeten Michael
Puzzels