schrik niet , het zijn er veel. ik zie er geen begin, nog einde aan, en de oplossingen vindt ik al veel minder
alvast bedankt aan iedereen die me helpt met een van de oefeningen
Hoeveel gr KMnO4 moet men oplossen, tot een volume van 250 ml, om een oplossing te verkrijgen die 0.2 M is ?
Hoeveel gr Na2CO3 bevat 24ml van een 0,1 M
Welk is de massa % samenstelling van een mengsel van 55gr van de stof A en 23gr van de stof B?
Bereken de molariteit van een oplossing van HCl 5 massa/vol %
Jenever bevat 45 massa% alcohol. 1 uur na het drinken van één glas, (100ml = 100g) bevat het bloed één duizendste gr alcohol per cm³. Hoeveel alcohol is nog niet in het bloed opgtenomen, als het totale bloedvolume 6l is?
100 ml bloed bevat ongeveer 15g hemoglobine, die 20ml O2 kan binden. Na het opnemen door de cellen bevat zuurstofarm bloed nog 75% van de oorspronkelijke dizuurstof. Hoeveel O2 is door 6l bloed aan de cellen afgegeven.
Hoeveel g weegt een stof met rho = 2.5kg/l , als het volume 25 ml bedraagt?
Welke is de absolute dichtheid van een stof, waarvan de massa van 5 dm³ 3.93 kg bedraagt?Welk is de relatieve dichtheid van deze stof TOV ijzer als je weet dat rho Fe = 7.86 x 10³g/l?
Welk is de formulemassa van een gas, als zijn dichtheid tov lucht = 2.45?
Een N,O verbinding bevat deze elementen in de verhouding ½. De dichtheid tov lucht = 3.17.
Zoek de formule van de verbinding.
Hoeveel gr zink is er nodig om 50 g zuiver zwavelzuur volledig in oplossing om te zetten in zinksulfaat en H2? Hoeveel gr H2 wordt er hier gevormd?
Hoeveel ton zwaveldioxide wordt er jaarlijks in de lucht gebracht door een bedrijf dat dagelijks zwavelverbindingen met een equivalent van 20 kg zwavel verbrandt gedurende 200 werkdagen per jaar?
Om ammoniumsulfaat te bereiden in de nijverheid wordt ammoniakgas door zwavelzuur geleid. Hoeveel kg ammoniak reageert met 500 kg zwavelzuur en hoeveel kg ammoniumsulfaat verkrijgt men.
Hoeveel water wordt er verkregen uit 10g diwaterstof en 10g dizuurstof? Welk van beide gassen is in overmaat aanwezig en hoeveel in g?
Hoeveel g NaCl wordt er gevormd door voldoende NaOH te laten inwerken op 250ml 1M HCl?
150 ml zwavelzuur 0.1M en 200 ml natriumhydroxide 0.15M worden samengevoegd. Van welke stof is er overmaat en hoeveel mol?
Hoeveel l ammoniakgas (n.o.) moet men leiden in 200ml van een zwavelzuuroplossing 0.2M, om dit zuur volledig om te zetten in ammoniumsulfaat
Een metaal M reageert met HCl tot MCl2 en diwaterstof. Hoe groot is de atoommassa van dit metaal als men weet dat 0.175g 435 ml diwaterstof (n.o) vormt?
0.1g van een legering, bestaande uit Mg en Al, reageert met HCl en vormt 97.25 ml H2 (n.o). welk is de massa% samenstelling van de legering?
Na het verbranden van 1.28 g zwavel in 6.4l lucht (n.o) leidt men het gevormde gasmengsel door een
KOH oplossing die al het SO2 bindt tot K2SO3, en vervolgens over gloeiend koper. Hoeveel g CuO kan nog gevormd worden? (lucht bevat 21 vol% O2)
alvast bedankt aan iedereen die me wil helpen met een van bovenstaande oefeningen
Puzzels