Puzzel Puzzels
yochem_CF
Artikelen: 0

Re: Gevaren van zelf bommen maken

Sterkte ermee & wens het slachtoffers ook maar sterkte. En de boodschap is heel helder voor bommenmakers.

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Fuzzwood

Het gezeik met bommen maken, is niet het maken ervan op zich. Men weet alleen nooit wat er allemaal mis zou kunnen gaan.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

brian209

het is erg stom om dan ook met een stok in een explosief te gaan prikken ..

Met de stelling om sites te gaan blokkeren die uitlegggen hoe je bommen maakt vind ik ook geen juiste oplossing want er kan binnen enkele minuten weer een andere site worden aangemaakt die vertelt hoe je een bom maakt dus een beetje zinloos werk is dat. Gootsteenontstopper verbieden lijkt me ook onzin misschien wel een oplossing om die producten 16 of 18+ te maken zodat kinderen van 12 er niet mee kunnen experimenteren
w_oute_r

Want 18-jarigen kunnen geen debielen zijn?
brian209

kunnen ze wel zijn maar de meeste ongelukken gebeuren bij minder jarige dus zo zou je het aantal slachtoffers zeker wel kunnen verminderen.
w_oute_r

Ik weet niet of de meeste slachtoffers minderjarigen zijn. Heb je daar een bron van?
brian209

bij de eerste paar reslutaten op goole kreeg ik:

''Een 11-jarige jongen uit Gorinchem is woensdag zwaargewond geraakt aan het oog toen een 'crofty bomb', een zelfgemaakte bom van gootsteenontstopper''

''Rotterdam - De GGD/GHOR en politie Zuid-Holland-Zuid waarschuwen jongeren en hun ouders voor zelfgemaakte explosieven, gemaakt van gootsteenontstopper. Momenteel houden veel jongeren zich bezig met het vervaardigen van zelfgemaakte bommen. De politie spreekt van een ware hype''

zoals je bij het laatste stukje tekst heb gelezen is het onder jongeren een hype dus gootsteenontstopper 18+ maken bespaart een hoop gewonden.
Fuzzwood

Gelukkig horen we hier verder niets meer van ik het nieuws, dus de gedane campagnes van overheid ed hebben wel effect gehad.
w_oute_r

Zolang het niet in het nieuws komt, zal er ook niet zo'n trend ontstaan. Verder vind ik krantenberichten altijd twee zijdes hebben, enerzijds zijn de (meeste) gebeurtenissen wel waar. Aan de andere kant houden kranten er van om sensatie in het nieuws te brengen.

Al met al blijf ik er voorlopig bij dat een verkoopbeperking van schoonmaakmiddelen aan minderjarigen niet zal helpen. Drank niet verkopen aan minderjarigen werkt ook niet/nauwelijks. Ik zie vele jongeren <16 jaar sigaretten roken.
alxje

wacht mar tot rond nieuwjar, dan krijg je niet alleen vuurwerk, maar ook nog gekken dier deze dingen gaan maken met vuurwerk!

Ik denk dat minderjarigen er meer mee bezig zijn, maar als je een kijkt op youtube, met het trefwoord Bom, dan krijg je flink wat video's van sukkels , die zo bezig zijn.
Fuzzwood

Even de ijskouwe spelen. Als die gasten zich dan zelf ombrengen, is de maatschappij meteen van een paar idioten verlost die later toch niets toevoegen.
w_oute_r

Even de ijskouwe spelen. Als die gasten zich dan zelf ombrengen, is de maatschappij meteen van een paar idioten verlost die later toch niets toevoegen.
Darwin Awards?
Breakdown_CF

Vriend van mij heeft ook geprobeert een eigen bom te maken met behulp van Zwavel, Kaliumchloride en sachrosse.

Maar het was een beetje mislukt want het ontbrandde niet xD
tjiddles

je kan met vanalles en nogwat mensen wat aandoen, auto's, benzine, een ijzeren paal, werkschoenen, een keukenmes en nog veel meer andere dingen. Het stoort mij dat voor de acties van een persoon(of een aantal) de rest van de mensen benadeeld wordt. Ik zie ze ook geen auto's verbieden nadat er op koninginnedag een of andere malloot een slecht idee heeft. is het misschien een beter idee om bepaalde producten een leeftijdsgrens te geven? 18 jaar bijvoorbeeld, ik was voor die leeftijd ook aan het expirimenteren, en dat ging een stuk minder veilig dan nu.

tevens kan men de ouders van minderjarigen die iets hebben geflikt met een product (dat ze niet mochten kopen), ook een straf opleggen omdat zij de verantwoordelijkheid hebben om schadelijke en gevaarlijke stoffen bij kinderen vandaan te houden.

expirimenteren moet mogen!!!! (zelfontplooiing)

ads

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

woelen

Breakdown schreef: Vriend van mij heeft ook geprobeert een eigen bom te maken met behulp van Zwavel, Kaliumchloride en sachrosse.

Maar het was een beetje mislukt want het ontbrandde niet xD
Tja, wat verwacht je dan ook van zo'n mix? :P Eerst maar eens wat meer chemie leren.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📰 Wetenschappelijk Nieuws”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!