Puzzel Puzzels
wouter320
Artikelen: 0

Aluminiumsulfide kopen

Goedendag,

Weet iemand van jullie waar aluminiumsulfide te koop is, ik heb dit in een hoeveelheid van 15g nodig en het moet niet te duur zijn, suggesties?

MVG,

P.S. Ik ga het gebruiken om waterstofsulfide te maken, dus als dat ergens verkrijgbaar is, is het ook goed

ads

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Raspoetin

Re: Aluminiumsulfide kopen

Ik denk niet dat het verstandig is om het giftige waterstofsulfide te maken en ik verwacht dat hier ook een slotje op komt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Echtepino

En waarom wil je dat maken?
wouter320

Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik wil graag wat expirimenteren met stoffen. De meeste voorbereidingen zijn al gepleegd, ik heb een volgelaatsmasker gezien op internet die ook waterstofsulfide weg filtert. Maar ik heb nog geen aluminiumsulfide. Dus ik vroeg me af waar ik het kan kopen.

MVG,

P.S. Het maken van giftige stoffen is toch niet tegen de wet?
w_oute_r

Dat weet ik niet, ik denk niet dat er positief op gereageerd wordt. Maar het is wel hoogst onverstandig, zeker als je niet weet waar je aluminiumsulfide vandaan kan halen.

Dat je wilt experimenteren is tot daar aan toe, maar met een chemlevel 2 ben je bij lange na niet toe aan het werken met waterstofsulfide. Dit spul is verschrikkelijk giftig. Aluminiumsulfide is een stof die stinkt naar rotte eieren en bij foute behandeling kan het zonder enige moeite de dood tot gevolg hebben.
wouter320

Hallo,

Kunnen jullie niet gewoon zeggen waar ik om vraag. Ik doe het met begeleiding en heb alles geregeld. Dus daar hoeven jullie niet bang voor te zijn.

Mvg
Gerard

Je zult niet makkelijk iemand vinden die zomaar een antwoord op je vraag geeft, misschien als je het hele experiment beschrijft en welke begeleiding je hebt.

Voor je begeleider geldt wat wouterman zegt als hij/zij niet weet waar je aluminiumsulfide vandaan kan halen dan zijn er twijfels over zijn kennis.
Echtepino

wouter320 schreef: Hallo,

Kunnen jullie niet gewoon zeggen waar ik om vraag. Ik doe het met begeleiding en heb alles geregeld. Dus daar hoeven jullie niet bang voor te zijn.

Mvg
Je beantwoordt mijn vraag ook niet...
Jooken

Al2S3 is te koop bij Sigma-Aldrich, maar zij leveren niet aan particulieren, en bovendien kost het (ex BTW) € 181 voor 25 g.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Jor_CF

Inderdaad, geef aan waarvoor je het wilt gebruiken. Jij zegt voorbereidingen te hebben getrokken, wat moeten wij daarmee? Misschien heb jij wel geen ervaring met omgaan van dergelijk gevaarlijke stoffen, en zijn jouw voorbereidingen niet voldoende.

Aluminiumsulfide is bovendien nog eens wat gevaarlijker dan stoffen als ijzersulfide of natriumsulfide, omdat er bij contact met water gelijk waterstofsulfide ontwijkt, door de zure eigenschappen van het aluminium-ion.

Je doel is duidelijk, je wilt waterstofsulfide maken. Aluminiumsulfide heeft weinig andere toepassingen dan voor het maken van het gas. Maar waarom wil je dit gas maken? Als dit voor een stinkbom is gaat niemand je helpen, omdat het, zeker in dit soort hoeveelheden, gevaarlijk kan zijn.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Fysische chemie en structuurchemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!