Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Akkermans
Artikelen: 0

Smeltpunt siliconen

L.S.

Alhoewel er volgens mij diverse soorten siliconen zijn, vraag ik me af wat o.a. het smeltpunt is van een siliconen gastrostomie-sonde.

(De gastrostomie-sonde is een (siliconen) sonde om medische voeding te geven. De gastrostomie-sonde loopt door de buikwand heen naar de maag en is aan de binnenzijde gefixeerd door een opblaasbare ballon.)

mvg

ads

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

cschaeke

Re: Smeltpunt siliconen

Ik geloof dat het eerder verbrand dan smelt.

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Ronnie_CF

Re: Smeltpunt siliconen

Siliconen worden in het onderwijs meestal nog al stiefmoederlijk behandeld. Heb er zelf quasi niets over gezien.

Laatst had ik perongeluk het snoer van het tosti-apparaat mee tussen de platen gestopt :P (Dat snoer is omgeven door siliconen). Ik had dit pas door na 5 minuten of zo, en aan het snoer was niets aan. Een tosti-apparaat kan snel 200°C zijn... Op wikipedia wordt gesproken over voedseltoepassingen waarbij 260°C weerstaan worden.

Zoals je zegt zijn er veel verschillende siliconen typen en zullen er wrs ook zijn die inderdaad niet smelten, maar direct verbranden. Dit maakt wel dat er een range zou kunnen zijn van 100 tot 500°c bvb.

Zoek je vooral een grootte-orde of echt exacte waarden?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!