Katalyse is niet echt een richting die je kan kiezen op het HBO maar eerder een vak wat je er gewoon bij krijgt, net als organische chemie.
Wat je naar mijn weten hier in Groningen bijvoorbeeld kan kiezen is:
Organische/analytische chemie (dus de combinatie van beide)
Biochemie
Chemische technologie
Als jij geïnteresseerd bent in katalyse en organisch zou ik de richting analytisch/organisch kiezen. Er zit alleen zoals de naam aangeeft wel veel analytische chemie bij in, en dat vind ik persoonlijk allemaal niet zo spannend
Ik verwacht dat in de rest van het land de studierichtingen ongeveer hetzelfde zijn.