@Woelen, ik vraag me echt af waarom je zo graag CS2 hebt en wat voor experimenten je er mee doet. Ik heb zelf regelmatig met CS2 gewerkt voor het maken van trithiocorbonaten(die ik persoonlijk nog een stapje erger vindt ruiken dan CS2 ), en ik kan je zeggen dat is geen lolletje. Ik had daar een appart klasse 3 lab tot mijn beschikken wat alleen voor het werken met CS2 en het vervaardiggen van trithiocarbonaten is gebouwd. Btw van dat vrije plekje in de trein heb ik wel gemerkt haha. Dat spul gaat echt in je kleren zitten en als je je kleren dan hebt gewassen en daarna stijkt ruik je de lucht gewoon nog.
Ik heb ook een prachtig lab, met oneindige afzuiging, waarin ik wat CS2 experimenten heb gedaan . Dat lab is mijn (gelukkig grote) achtertuin . Experimenten met CS2 doe ik echt niet binnen, maak je geen zorgen.
Tja, waarom heb ik CS2? Als hobbychemicus kwam ik de mogelijkheid tegen om een liter van dit spul te kopen voor een paar euro, en dat leek me wel wat. Het is een reaktieve stof, met interessante eigenschappen. Helaas is die geur achteraf heel vervelend en daarom doe ik er toch maar heel weinig mee. Maar ach, ik heb er maar 7 eurootjes aan besteed, dus zo'n ramp is dat niet.
Ik ben op zoek naar het 'kijk scheikunde woordenboek'. Dit is een scheikunde woordenboek dat eenmalig is uitgegeven door het tijdschrift 'kijk'. Weet iemand toevallig wat de schrijver van dit boekje is? Dan kan ik namelijk een zoekopdracht plaatsen. En als iemand dit boekje heeft en er vanaf wil, is dit ook geen probleem
Weet iemand waar ik goedkoop pH papier kan krijgen? Niet die met 4 kleuren, maar die op een rolletje waar een schaal 1-14 op staat. De rood/blauw papiertjes zijn me net iets te onnauwkeurig.
Daar had ik al gekeken maar daar hebben ze er geen. Daarom hoop ik hier iemand te vinden die op zijn werk er toevallig een heeft staan waar ze niks meer mee doen. Hij hoeft alleen maar rustig te kunnen circelschudden verder geen poespas nodig.
(op [bedrijfsnaam op verzoek verwijderd] heb ik ook al gekeken)
Labstuff, ik heb wel op je site gekeken maar wat ik zoek is zo'n soort schud apparaat. Met horizontaal rubber staafklemmen of met spiraal klemmen. Min. 4 plaatsen.
Weet iemand waar ik goedkoop pH papier kan krijgen? Niet die met 4 kleuren, maar die op een rolletje waar een schaal 1-14 op staat. De rood/blauw papiertjes zijn me net iets te onnauwkeurig.
Hey FsWd
Hoeveel heb je nodig van die pH papiertjes? Ik kan namelijk wel vragen waar ze het bij ons op het lab vandaan halen. Maar als je maar een kleine hoeveelheid nodig hebt kun je denk ik het beste gaan kijken op HLO opleidingen of iets dergelijks. De studenten mogen deze namelijk gewoon menemen, dus als je maar een kleine hoeveelheid nodig hebt is dit misschien een idee....
Ik heb een antieke cassette liggen met 20 densimeters en wil deze graag verkopen. Heeft iemans interesse of weet iemand waar ik deze voor een serieus bedrag kan verkopen?
De range van de meters gaat van 0,700 tot 1,850
Let op, het is een uniek collectors-item, dus alleen een serieus bod aub.
Wegens omschakeling naar (semi-)microschaal : grote partij laboglaswerk (bekers, woulfse flessen, erlenmeyers, rond- en platbodems, koelers, kristaliseerschalen, uitdampschalen, mortier, destileerkolven, pipetten, maatcylinders, balans, lablift, glasbuis, kwartsglasbuis, droogtoren, ..........)
Lot te bezichtigen na afspraak, en ook af te halen (kan niet verzonden worden). Indien geen reactie voor 1/12/06 zet ik de partij op e-bay (ik wil jullie de eerste kans gunnen, reken op +/- 100 à 150 euro)
Bovendien : partij labo-flessen (wit en bruin, ingeslepen stop, van 50 ml tot 500 ml, smal- en breedhals); +/- 150 à 200 stuks; idem als hierboven wat betreft afhandeling
<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Jorim: Even samengevoegd, hoort in dit topic natuurlijk.</font></td></tr></table>