Puzzel Puzzels
PhD ine
Artikelen: 0

MS/MS kwantitatief

Hoi,

ik vroeg me af hoe je de gevoeligheid bepaalt van een MS/MS toestel. Kun je dit gewoon doen door de sensitivity coeffic. te berekenen (wat uiteindelijk hetzelfde is als de responsfactor)?

Of wat zet je t.o.v. wat uit?

Een tweede vraag was: Hoe bepaal je een IDL? IDL is de conc. nodig om een signaal te produceren dat min. 3x de standaardafwijking is van de instrumentele ruis. Maar hoe bepaal je dan die instrument. ruis?

alvast bedankt!

ads

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

AnVermeulen

Re: MS/MS kwantitatief

De gevoeligheid of performantie van een MS wordt normaal altijd gecontroleerd m.b.v. een tune.

Instrument ruishoogte moet je gewoon even meten zoals je de piekhoogte meet. Ik weet niet met welke software je werkt, maar normaal kun je gewoon de hoogte van een stukje basislijn meten. Om die IDL dan te bepalen, maak je gewoon een oplossing met een gekende conc., en bereken je dan snel even de signaal/ruis-verhouding bij deze concentratie. Een klein omrekeningetje leert je dan bij welke concentratie de signaal/ruis-verhouding 3 zal zijn.

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

PhD ine

Re: MS/MS kwantitatief

Dank voor de reactie maar het is niet echt een hulp geweest.

Het gaat om het bepalen van enkele kwantitatieve parameters (voor nieuwe HRMS methode). Dit zal gebeuren aan de hand van analytische standaarden in organisch solvent.

Hiervoor zal de respons van detector, lineariteit, gevoeligheid, intra- en interday precisie en IDL bepaald worden.

De gevoeligheid bepalen vond ik ergens terug met behulp van helling van gemeten signaal uitzetten tov. conc./massa!? De referentie vind ik echter niet meer terug maar ik zou wel moeten weten wat dit betekent.

De IDL kun je natuurlijk via uw programma gaan bekijken maar mn vraag is HOE ga je dit bepalen, dus WAT gaan we injecteren om dit te bepalen? Het lijkt me logisch geen blanco matrix te gebruiken want matrix geeft nog meer ruis. Een gewone blanco zou ik nu ook niet nemen omdat je dan vnl. ruis van solvent gaat opmeten. De instrumentele ruis moet dus echt wel de electronisch ruis zijn, en het is me nogal een raadsel hoe je dit doet.

Kun je bv. zeggen we injecteren 0 ul en dan alle doorlaat van ionen vanaf het sample/injectienaald blokkeren (door zodanig met de energiën te spelen van bijv. uw quad en collision cel) zodat je uiteindelijk enkel uw electronische ruis meet??

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Analytische chemie en data-analysetechnieken”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!