Beste(n),
Ik heb voor mijn examen analyse een voorbeeldvraag gekregen die gaat als volgt:
"Waarom is de pH - berekening voor een 0.1M azijnzure buffer verschillend van deze voor een oplossing van 0.1M azijnzuur?"
Ik zat te denken dat dit was omdat je bij de bufferoplossing zowel azijnzuur als natriumacetaat hebt toegevoegd, en bij de azijnzuuroplossing alleen azijnzuur.. Maar als ik daarover nadenk wordt ik nog steeds niets wijzer. Heeft iemand hier een idee van?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Antimony!
Puzzels