Niet alleen het opleidingsniveau, maar vooral ook de studierichting schijnt (volgens het medisch onderzoek bij eerstejaars) een groot verschil te maken:
http://www.veto.student.kuleuven.ac.be/jg2...hegegevens.html
Moderator: Rhiannon
Dus omdat er al vervuiling is mag je nog meer vervuiling maken, wel een logische beredeneringIk denk dat je meer last hebt van uitlaatgassen en smoq (in een stad in ieder geval) dan van meeroken. En dan alle auto's verbieden? Het leven kent nu eenmaal onvrijwillige risico's. De overheid heeft inderdaad de plicht dat mensen gezond overheidsgebouwen kunnen betreden, dus rookverboden daar, maar een cafe moet dat zelf mogen beslissen. Dan kan de overheid beter eisen dat er betere luchtafzuiging is in zo'n cafe.
Dat is misschien eerder een kwestie van je eigen leeftijd. Ik ga al jaren om met kinderen van 10 tot 18 jaar en mij valt op dat meer jongeren juist eerder beginnen te roken. Overigens gebeurt het ook vaker geloof ik, dat mensen voor hun 18e alweer stoppen.Ik heb wel het gevoel dat het tabaksverbruik lijkt af te nemen. Ik zie wel vaker mensen uit de omgeving stoppen met roken. Het stoere lijkt er volgens mij een beetje af te glijden ...
Wat zijn dit nou voor getallen? Een risico van 1 ofwel 100% is absolute zekerheid. Wat moet ik met 650%?? Sterft iemand dan 6.5 keer aan hartziekten? Het is duidelijk dat hoe meer je rookt, hoe groter de kans op een hartziekte is. Maar deze getallen slaan natuurlijk nergens op.Boaz schreef:t.o.v. niet rokers:
Het risico om aan een hartziekte te overlijden is 650 procent bij degenen die 14 sigaretten per dag roken; 900 procent bij rokers van 15-24 sigaretten per dag en 1500 procent bij rokers van 25 of meer sigaretten per dag.
Stel nu dat de kans 2/100 is dat je hartproblemen krijgt, dan heeft iemand met 650% meer kans, 13/100 kans dat hij hartziekten krijgt ... Daar heb je dus een stijging van 650% ... 6.5 keer zo grootWat moet ik met 650%?? Sterft iemand dan 6.5 keer aan hartziekten? Het is duidelijk dat hoe meer je rookt, hoe groter de kans op een hartziekte is. Maar deze getallen slaan natuurlijk nergens op.