paps schreef: ↑do 05 apr 2012, 12:02
Als 5 betrouwbare getuigen zeggen dat ze gezien hebben dat ik de buurvrouw vermoord heb, kun je er donder op zeggen dat er een groot onderzoek komt en vrijwel zeker ook een veroordeling.
Als echter 500 mensen beweren dat ze buitenaardse zaken hebben waargenomen telt dat niet als bewijs.
Zoals ook eerder gezegd is, zal ook met 5 betrouwbare getuigen die dergelijke dingen beweren nog steeds
onderzocht worden of de beweringen juist zijn. Er zal enkel met
concreet bewijs tot vervolging overgaan... zo zijn er ook vele zaken bekend waarbij de zaak geseponeerd werd door onvoldoende bewijs, ondanks verscheidene ooggetuige verklaringen (en ook bij de waarneming van UFO's, in de zin van Unidentified Flying Objects, kan hier sprake van zijn).
paps schreef: ↑do 05 apr 2012, 12:02
Als je dan hypotheses op moet gaan stellen die wél een verklaring kunnen geven kom je wat mij betreft niet om de buitenaardse hypothese heen. Er is geen Aardse techniek voorhanden die de beschreven capriolen kan uithalen, krachten tot 48G zijn niet bekend.
Daarmee is het dus niet automatisch buitenaards. Maar dan moet je dat dus eens onderzoeken en dan kom ik weer op mijn begin vraag: Hoe onderzoek je zoiets?
Persoonlijk denk ik dat je niet aan de hand van anekdotes, getuigeverklaringen, radio/tv materiaal, nieuwsberichten etc. kan onderzoeken of de hypothese '
Sommige UFO's
kunnen van buitenaardse afkomst zijn' klopt (hoewel een hypothese met woorden als 'sommige', en 'mogelijke' nog steeds geen krachtige hypothese is... maar anderen zijn me hierbij voor geweest).
Er zijn genoeg wereldwijde onderzoeksinstellingen die met verscheidene uitstekende technieken trachtten om te bewijzen dat er daadwerkelijk buitenaards materiaal terecht is gekomen op Aarde. Zolang er geen
concreet bewijs is dát het buitenaards is, zullen wetenschappers ook niet concluderen dat het zo is. Wel zouden ze concluderen, zoals je eigenlijk zelf al hebt beschreven, dat met de huidige door hen toegepaste technieken geen verklaring is gevonden betreffende de oorsprong van de UFO.
Als je daadwerkelijk een wetenschappelijk artikel wilt plaatsen zal je dus contact moeten opnemen met die onderzoeksinstellingen. Jij, als niet-wetenschapper, hebt namelijk niet de kennis, ervaring en technieken voorhanden om dergelijk onderzoek zelf uit te voeren en je conclusies over te trekken. En dan zou ik ook aanbevelen om een review te schrijven in plaats van een hypothese te verdedigen.
Mocht je kiezen om een niet-wetenschappelijk artikel (bijv. voor bladen, kranten, blogs etc.) te schrijven, dan kan volstaan met de verklaringen en literatuur die je gevonden hebt. Maar alsnog zou ik dan gaan voor een samenvatting van je bronnen en niet concluderen dat de UFO('s) waar jij je op richt mogelijk van buitenaardse afkomst zijn. Persoonlijk vind ik dit zeer misleidend... (en het komt naar mijn mening ook veel te vaak voor in nieuwsartikelen dat op een dergelijke manier een artikel geaccepteerd en gepubliceerd wordt).