Ik heb een houten vloer op de begane grond. Op dit moment is die houten vloer boven afgedekt met platen van houten vezels oid met daar bovenop vloerbedekking.
Doel is om de houten vloer terug te halen en als basis te gebruiken om te bewonen.
Ik wil die houten vloer gaan isoleren. Maar ik ben uiteraard geen vakman in deze. Derhalve ben ik aan het googlen geslagen maar de antwoorden op de vraag hoe je dit moet doen zijn zeer uiteenlopend. Inmiddels ben ik ook op de hoogte van de vele produktaanbiedingen, zoals kleine pvc bolletjes en rockwool produkten.
De ruimte tussen de grond en de vloer bedraagt plm 20-25 cm, dwz voor zover ik dat kan zien aan of bij de muurkant van de vloer. Die ruimte is niet veel en zal enkele planken moet weghalen om het werkbaar te maken om daarna weer terug te plaatsen.
Mijn plan is de bodem af te dekken met een stevige (transparante) laag plasticfolie als basis met daarop een rockwool produkt, steenwol bv, van plm 5 cm dikte. Los maar aansluitend neerleggen.
De buitenzijde van de vloer, bij de muur zichtbaar dus, kan ik plm 0,5 cm open houden of open maken. Als afsluiting daarvan maak ik een plintje die ik enkele milimeters boven de houten vloer bevestig. Het doel daarvan is om het eventuele vocht te reguleren.
De gedachte is al met al dat ik de vloer als het ware laat zakken waardoor het gewenst isolatie effect wordt bereikt.
Redeneer ik nu juist ?
Puzzels