Inleiding:
Vroeger dachten we dat de aarde plat was. Mensen fantaseerden er altijd maar over wat er aan het eind van de wereldkaart op zich te wachten stond. Gelukkig zaten er ook nog mensen bij die nog wel wisten hoe ze logisch moesten nadenken. Met dank daaraan weten we nu dat we op een planeet wonen en dat de aarde niet plat maar rond is. Als nog is het niet onlogisch dat mensen vroeger dachten dat de aarde plat is, door de zware kern van onze aarde wordt alles wat erop staat aangetrokken en zorgt het ervoor dat het lijkt dat we op iets wat plat is leven. Terwijl het eigenlijk helemaal niet zo is, werden we dus de hele tijd voor de gek gehouden.
Concept:
Maar hoe zit het dan met het heelal? Worden we niet gewoon weer voor de gek gehouden? Waarom komt elke idee over de grote van het heelal er nou weer op neer dat er aan het eind van het heelal een rand is waar we helemaal niks over weten dus daarom er maar over fantaseren. Zoals we er maar vanuit gaan dat het oneindig groot is terwijl dat misschien wel helemaal niet mogelijk is omdat het heelal ook een kern heeft net als de aarde. Vanuit die kern kunnen we heel veel te weten komen, dat is logisch want vanuit dat punt ontstond het heelal. Maar zover zijn we nog lang niet, nu is het de bedoeling dat we eerst goed links, rechts, achter en voor ons kijken. We hebben namelijk nog helemaal geen onderzeeër (omlaag) of vliegtuig (omhoog) we moeten eerst nog over zeeën varen en ontdekken wat er werkelijk allemaal wel niet is.
Wat je nu gelezen heb moet als het goed is al een aardig beeld geven van wat mijn idee is over de bouw en grote van het heelal. Het is heel vergelijkbaar met een planeet, de continenten zijn de sterrenstelsels die om de kern heen draaien. Hierdoor lijkt het heel snel dat het heelal oneindig groot is terwijl je eigenlijk als maar het zelfde rondje maakt. ((Maar wil je het rondje afsnijden door omhoog of omlaag te gaan dan kom je nooit meer in hetzelfde rondje terecht omdat je dan de locatie van de kern veranderd. Dan kom je in de problemen want je doet iets buiten alle regels om en die regels/wetten zijn ook ooit is door iets of iemand bedacht. En ook hun kunnen fouten maken of iets over het hoofd zien.))
Oncompleet:
Ben je het hier wel of niet mee eens dan zou ik graag willen weten waarom en het spijt me dat het op zo'n manier moet worden uitgelegd maar het is anders nauwelijks duidelijk over te brengen wat ik nou precies bedoel. Het concept is deels op een bestaande theorie gebaseerd, namelijk de ballon theorie over het groeien van het heelal.
Puzzels