Natuurlijk. Wat ik zei was:
het maakt voor de druk niet uit of het nu 3 meter diepe oceaan, vijver of glazen buis is. De druk blijft 1,3 bar
Dus het ging mij er meer om, dat als het 3 meter diep is, dat het dan 1.3 bar is. DAt geld voor een vijver, een rivier of een oceaan. De breedte maakt dus niet uit, de hoogte natuurlijk wel, dat heb ik nooit ontkend. De kolom wordt volgens magnetoow 3 meter hoog, dus onderaan is dat 3 meter diep, en dat is 1.3 bar voor de vissen als ze onderin zwemmen. Of ze nou aan de linker kant of aan de rechterkant zitten maakt niet uit, het blijft 3 meter diep.
De goudvis kan echter 20 meter diep volgens de wikipedia, dus dat lijkt mij ruim binnen de marge vallen. De vissen kunnen een druk van 3 bar (2 bar door de ruk van de diepte, bovenop de druk die de atmosfeer doet van gemiddeld 1 bar) aan. Dus het lijkt mij geen enkel probleem.
De breedte maakt niet uit, de hoogte wel.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.