Puzzel Puzzels
Rodieronald
Artikelen: 0

Cellulaire locatie translatie

Hey!

Ik zit even me de volgende vraag.

'Match the cellular location for each of the steps involved in the synthesis and packaging of a secreted protein listed below with a term listed above.'

9. Initiation of translation.

Nu staat er een lijst cellulaire structuren bij en moet ik dus kiezen welke volgens mij het meest verwant is. Kortom waar wordt translatie geinitieert.

Nu dacht ik dus dat dit in de ribosomen gebeurt en in de lijst staat dan ook de Granular Endoplasmic Reticulum. Echter is dit fout en zegt het boek dat dit in het cytosol gebeurd. Het is toch gewoon zo dat mRNA vanuit de nucleus naar het cytoplasma toegaat. Vervolgens begint de translatie toch gewoon in de ribosomen? Of zie ik iets over het hoofd?

Bij voorbaat dank !

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Mrtn

Re: Cellulaire locatie translatie

Free ribosomes are suspended in the cytosol (the semi-fluid portion of the cytoplasm); others are bound to the rough endoplasmic reticulum, giving it the appearance of roughness and thus its name, or to the nuclear envelope.
Van de Engelse wiki :)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

ads

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Rodieronald

Re: Cellulaire locatie translatie

Aha, duidelijk Mrtn!

Bedankt !

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Menselijke anatomie en fysiologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!