Puzzel Puzzels
Anthrax
Artikelen: 0

Re: Dat tijdreizen?Ik begijp er echt niets van hoor

maar als je lichtsnelheid niet kan bereiken, en je zit op een voertuig dat op lichtsnelheid -0.0001m/s rijd en je wordt geramd door een voertuig aan lichtsnelheid-0.001m/s (dus sneller ) krijg je dan niet dat extra duwtje om lichtsnelheid te behalen

het moet echt vermoeiend voor jullie fysicussen zijn om altijd zule domme stelinkjes te verbeteren :shock:

ads

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Elmo

het moet echt vermoeiend voor jullie fysicussen zijn om altijd zule domme stelinkjes te verbeteren :shock:

De meeste fysici worden veel vermoeider van al die domme crackpots die, zonder een wetenschappelijke opleiding, denken het beter te weten...
Never underestimate the predictability of stupidity...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Brinx
Lorentziaan

Om goed door te hebben hoe dat nou zit met die lichtsnelheid en waarom je er niet voorbij kunt, is het handig om je te verdiepen in de Lorentztransformaties. Die beschrijven hoe, als je een relatieve eenparige snelheid hebt t.o.v. een ander, je elkaars ruimte-tijd metriek gaat zien. Dus al die gekke dingen zoals tijddilatatie, lengteverkorting en de optredende onenigheid tussen waarnemers over welke gebeurtenissen simultaan zijn kun je er heel mooi zichtbaar mee maken.

De minicursus speciale relativiteit op dit forum behandelt Lorentztransformaties op een goed te volgen manier, en legt zelfs uit in welk verband ze bedacht zijn. Er komt wat wiskunde aan te pas, maar niets wat je niet kan volgen met algemene bovenbouwkennis (Volgens mij moet het al lukken met 3VWO-kennis). Ik kan het je aanraden!
Anthrax

Ja ik kan me dat ook wel voorstellen :shock: daarom dat ik er meestal vanuitga dat ik fout ben
Mario

kennen jullie dat verhaal van John Titor niet dan?

http://www.johntitor.com/

die gozer beweert dat ie uit 2036 komt.
Dat dit nog steeds meegaat...veel brains,fantasie en types spelen op een overwachte plek op een onverwacht moment en je krijgt altijd een groep mee die toch zo graag wil geloven dat...

Tja je bent jong en je wil wat spelen...en voor je het weet...

Toch leuk dat sommigen met zulke psyshologische spelletjes toch de aandacht kunnen trekken en anderen aan het denken zetten...
richel_richel

zucht. :shock:

verbaas me hier nergens meer over. Ik heb idd dat ding een half jaar terug doorgelezen en het is zo onwaarschijnlijk. Nja. Het verhaal slaat iig aan.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

ads

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

richel_richel

bekijk ook meteen de foto's even. 8)

Een gereedsschapskist met een stuk gestreept tape erop.

en dan hangt er zo heel tactisch zo'n telefoonkabel uit.

Veel creatieve geesten daar.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!