Het ligt niet alleen aan het feit of iemand bèta doet of niet. Bij de bèta richting hangt het ook sterk af van de specifieke opleiding die je doet.
Op de HLO zie je denk ik een verdeling van 60% meiden en 40% jongens (gok ik)
als je dit onderverdeeld zie je bij de chemische richting veel meer jongens dan bij een andere richting. Toch typisch. Wat voor verklaring zou hiervoor moeten worden gegeven.
Iets in de trant van 'Jongens vinden chemie leuker' is een beetje een dooddoener. Waarom vinden jongens chemie dan leuker? snappie.
TJa, de laatste tijd is de discussie of mannen meer beta zijn dan vrouwen een beetje onzinnig geworden (Als dit topic al een idee daar over zou geven). Wat nu zijn ook aplha en gamma wetenschappen vertegenwoordigt op dit forum...
I never wanted to change the world, but the world changed me...
eeuwige gezanik over scooters en games wel zat ben.
Welk eeuwige gezanik over games?? Daar heb ik nooit last van, behalve die kleine verhandelingetjes van een paar uur die ik per dag hou, over de geweldige aspecten van gamen
I never wanted to change the world, but the world changed me...
ik ben vrouw en op school was ik altijd beter in wetenschappen dan in talen, maar ik heb een grote interesse in de nederlandse taal, humane wetenschappen en geschiedenis.