Geheel onverwacht, ontving ik vandaag via linkedin een bericht uit Engeland van de chairman van een soort nieuwe pubmed/sciencedirectachtige website om mijn masterthesis te sturen naar hun nieuwe 'open access' en ' peer review' journal. Daarnaast vroegen ze of ik interesse had om deel te nemen aan hun editorial team als special editor of editorial board member.
Dit klinkt allemaal superleuk en zo, maar ik heb daar toch wel wat vragen over, daar ik niet zo bekend men met dit soort zaken en niet zomaar iets illegaals wil doen.
1) ik ben al sinds oktober afgestudeerd, dus ik heb geen contact meer met de universiteit of met het ziekenhuis waar ik data heb verzameld (eerlijk gezegd hoeft dat van mij ook niet want mijn begeleider heeft mij genaaid dus ik wil liever geen contact met haar). Heb ik dan zomaar het recht om mijn masterthesis zonder toestemming naar die journal te sturen?
2) wat moet ik me bij special editor of editorial board member voorstellen? Krijg je daar überhaupt voor betaald en is dat allemaal wel mogelijk daar ik in Nederland woon?
Alvast bedankt!
Puzzels