Bas ik zou het persoonlijk niet meer met je eens kunnen zijn. Humor is volgens mij van vitaal belang. Ik voelde mij ook absoluut niet aangevallen door jouw post. Het is meer dat je geen intonatie op fora hebt en dat je dus erg moet oppassen, je weet niet hoe het overkomt op de ander omdat zij jouw gezicht niet kunnen zien, of je stem kunnen horen. Vaak zijn mensen met chronische ziektes prima instaat om met humor met hun ziekte om te gaan. Je moet wel. Ik zou het dus alleen in een ander topic doen, zoals ik al voorstelde. Misschien kunnen wij die dan openen.
Als mensen serieus over hun dramatische ziektes vertellen, over hun pijn en narigheden, dan KAN je opmerking wat ongenuanceerd overkomen, ook al bedoel je dat niet.
Ik zeg altijd maar over dit soort dingen dat als je iets gruwelijks overkomt je er sterker door kan worden of er door kapot kan gaan. Het is aan jou om een manier te vinden om er sterker door te worden. Vaak is humor en een gezonde dosis relativeringsvermogen dan van vitaal belang. Het medium forum is alleen zo tricky hiervoor.