Bepaal de verzameling van complexe getallen: Im(z^2)=Re(z^2)
Ik heb geen idee waar ik zou kunnen beginnen hiermee.
Im(x^2+2xyi-y^2)=2xy en Re(x^2+2xyi-y^2)=x^2-y^2 ?Erikzzzz schreef: ↑do 10 okt 2013, 14:45
Im((x+yi)^2)=Re((x+yi)^2) geeft Im((x+yi)(x+yi))=Re((x+yi)(x+yi)) geeft Im(x^2+2xyi-y^2)=Re(x^2+2xyi-y^2) nu komt mijn vraag welke waarde heeft Im(x^2+2xyi-y^2) en Re(x^2+2xyi-y^2) ?
Het imaginaire deel is toch met de i's? dus dan is 2xyi=x^2-y^2
Lees Safe's laatste regel nog eens goed.Erikzzzz schreef: ↑do 10 okt 2013, 18:57
goed het is dus de bedoeling om niet naar de i's te kijken? maar naar de x's en y's? dus als i(x+yi)=ix-y dan is Im(ix-y)=y en Re(ix-y)=x ?
dan vraag ik mij nog steeds af wat te doen met 2xyi (want daar zit alles in)
Dus: welke x en y voldoen aan: 2xy=x^2-y^2
Een methode die vaak werkt is om de boel te herleiden tot ..................... = 0Erikzzzz schreef: ↑do 10 okt 2013, 20:06
Door trial&error zal ik er uiteindelijk wel op kunnen komen, maar dit lijkt mij niet de weg om te gaan toch?
Erikzzzz schreef: ↑do 10 okt 2013, 20:06
Door trial&error zal ik er uiteindelijk wel op kunnen komen, maar dit lijkt mij niet de weg om te gaan toch?
Dat kan als je de boel op nul herleid, dus waar wacht je op?Erikzzzz schreef: ↑vr 11 okt 2013, 10:49
Dat is het probleem dat ik aanhaal (ook bij een ander topic) ik weet niet hoe ik de 2xy uit elkaar krijg getrokken. Wat ik doe is: y^2 = x^2 - 2xy Nu zal ik de y uit 2xy moeten zien te krijgen maar ik weet niet hoe (het enige wat ik kan bedenken is het gehele zooitje te delen door y maar dan krijg die x^2 ook weer een y)
Je hebt een kwadratische verg in y bv:Erikzzzz schreef: ↑vr 11 okt 2013, 10:49
Dat is het probleem dat ik aanhaal (ook bij een ander topic) ik weet niet hoe ik de 2xy uit elkaar krijg getrokken. Wat ik doe is: y^2 = x^2 - 2xy Nu zal ik de y uit 2xy moeten zien te krijgen maar ik weet niet hoe (het enige wat ik kan bedenken is het gehele zooitje te delen door y maar dan krijg die x^2 ook weer een y)