@Live1, je moet afhankelijk van de reactie een detectiemethode kiezen. Als je een redoxtitratie doet, zul je een redoxpotentiaal moeten meten. Als je een zuur-basetitratie uitvoert, wil je een pH detectie doen.
Volgens mij kun je met een titrator zowel op pH als op mV detecteren, uiteindelijk is de pH niet meer dan een mathematische conversie van het gemeten voltage. Kalibratie geschiedt immers middels 2 buffers (pH 4 en 7 meestal) die allebei een bepaalde voltage geven. Daaruit haal je uiteindelijk je gevoeligheid, hoeveelheid mV's per pH eenheid.
Bij een zuurbase titratie zoals wij het op het lab doen met de automatische titrator, meten we ook de mV's. Dit kan ik in de software eenvoudig omzetten naar pH. Het enige is dat als je echt pH's wil meten, dat je ook je elektrode netjes dient te kalibreren. Dit hoeft bij een EP - oftewel sprong bij het eindpunt - niet. Het is dan minder belangrijk om precies goed te zitten met de pH, de respons van de elektrode is dan (veel) belangrijker.