Ik wist eerst en vooral niet in welk subforum dit onderwerp het beste thuishoorde (of ik vond het gewoon niet), mijn excuses daarvoor. Ik had een vraagje over de begrippen impulsrespons, staprespons en regimeantwoord van een systeem.
Een systeem dat beschreven wordt in het tijdsdomein kan je schrijven in het frequentiedomein met Laplace-transformaties. Hier wordt gebruik gemaakt van een transferfunctie: H(s) = Y(s)/U(s), met Y(s) de uitgang van het systeem en U(s) de ingang van het systeem. De transferfunctie beschrijft dus eigenlijk de relatie tussen de ingang en de uitgang van het systeem en het is handig omdat we dan niet met een convolutieprodukt moeten werken. Tot zover kort samengevat wat ik begrepen heb over dit stukje systeemanalyse.
Nu, klopt het dat de impulsrespons van een systeem het uitgangssignaal is van een aan de ingang aangelegd impulsvormig signaal (Dirac-impuls)? Als ik dan bijvoorbeeld de impulrespons wil berekenen van een systeem met een gegeven overdrachtsfunctie. Moet ik deze dan vermenigvuldigen met de Laplacegetransformeerde van de diracimpuls (1(s)) en dan invers laplacetransformeren? Is dit hetzelfde voor de stapresponsie met dat verschil dat er een Heaviside-functie wordt aangelegd aan de ingang? En hoe zit het dan juist voor het regimeantwoord want daar vind ik niet echt een duidelijk uitleg over?
Alvast bedankt