Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Tool voor bouwen van websites

Aan diegenen die een website hebben of ervaring hebben met het bouwen van websites heb ik de volgende vragen :

- Welke tool(s) gebruiken jullie bij voorkeur en waarom?

- Welke tool(s) raden jullie af en waarom?

- kennen jullie een goeie freeware tool(s), zo ja dewelke?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Gebruikersavatar
Sjorssnors
Artikelen: 0
Berichten: 790
Lid geworden op: do 01 sep 2005, 12:13

Re: Tool voor bouwen van websites

http://www.hometown.aol.com (engels) :

Hierbij heb je keuze uit verschillende templates, en kan gemakkelijk teksten en plaatjes toegevoegd en ge-upload worden. Ook kan ui een geleverde hoeveelheid laatjes gekozen worden op meerdere onderwerpen.

Nadeel is dat geen html gebruikt kan worden.

http://www.tripod.lycos.nl :

Hierbij kan html gebruikt worden. Je kan gemakkelijk complete bestanden uploaden (pagina's, plaatjes, muziek enz.), maar ook online bewerken.

http://www.jouwpagina.nl :

Wanneer je veel links tentoon stelt, is een startpagina handig. Onder aan de pagina is beperkt html toegestaan

http://www.imonline.nl :

Profielen aanmaken (beetje onprofessioneel)

http://www.web-log.nl

Hier kan je een eigen weblog maken en teksten, plaatjes en links aanbrengen.

http://www.dot.tk :

Als je een site hebt gemaakt kan je hier gratis een domeinnaam aanvragen, en meta-tags invoeren zodat zoekmachines je kunnen vinden

http://www.home.12move.nl/~sh365555/htmlcu...rsus_index.html :

Gemakkelijk HTML-cursusje (gemakkelijk bij 'tripod.lycos').

http://www.html.op-het.net/tekst/kleuren.h...ml#kleurentabel :

RGB-kleurcodes, te gebruiken in html

http://www.controlaltdelete.nl :

Gemakkelijk om kleine plaatjes te uploaden

http://www.anouksweb.nl :

Veelzijdige hulp voor webmasters
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Re: Tool voor bouwen van websites

Hartelijk dank voor je antwoord, Sjorssnors.

Ik moet echter zeggen dat ik waarschijnlijk een beetje onduidelijk ben geweest wat betreft mijn vraag aangaande "tools". Ik bedoel eerder programma's zoals Ms Frontpage, dus geen online tools.

Tot nu toe heb ik enkel Frontpage gebruikt maar ik weet dat deze tool slechts zeer goed is als je echt simpele websites wil bouwen. Er zijn blijkbaar andere tools die bijvoorbeeld beter kunnen werken met stylesheets edm.
Gebruikersavatar
Bart
Artikelen: 0
Berichten: 7.224
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 22:42

Re: Tool voor bouwen van websites

Een teksteditor is de beste tool (persoonlijk geef ik de voorkeur aan Emacs). Er zijn veel WYSIWYG (What you see is what you get -- wat je ziet is wat je krijgt), maar de spugen veelal onleesbare, niet semantische en niet browser-compatible code uit. Het beste is om zelf HTML / CSS te leren. Een goede website hiervoor is http://www.htmldog.com
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Gebruikersavatar
Brinx
Lorentziaan
Artikelen: 0
Berichten: 1.433
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 11:47

Re: Tool voor bouwen van websites

En voor wat voorbeelden van gaaf gebruik van CSS kun je ook kijken op:

http://www.csszengarden.com

Allemaal w3c-compliant, dus ze doen het in iedere fatsoenlijke browser.
Gebruikersavatar
DVR
Artikelen: 0
Berichten: 581
Lid geworden op: do 14 aug 2003, 00:40

Re: Tool voor bouwen van websites

Geen emacs? Kladblok is je vriend!
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...
Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Re: Tool voor bouwen van websites

Nu heb ik tijdens m'n gegoogel zelf nog een reuze interessante gevonden :

http://www.w3schools.com/
Gebruikersavatar
Bean
Artikelen: 0
Berichten: 504
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 21:17

Re: Tool voor bouwen van websites

Ik ben helemaal into Dreamweaver, het werkt zeer goed voor mij. (Ik heb dit programma illegaal, aangezien het in de winkel nogal pittig geprijsd is) www.dreamweaver.com
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Gebruikersavatar
Wezel
Artikelen: 0
Berichten: 218
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 13:14

Re: Tool voor bouwen van websites

Een schitterende site voor HTML en CSS is ook: http://www.handleidinghtml.nl
Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Re: Tool voor bouwen van websites

Ik ben helemaal into Dreamweaver


Wel, ik lees van veel mensen op websitebouwers-forums dat dit toch nog altijd één van de beste tools is. Ik heb lang geleden met versie 2 gewerkt en heb nu juist versie 6.0 geïnstalleerd die ik nog had liggen.
Gebruikersavatar
wim600008149
Artikelen: 0
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 21:58

Re: Tool voor bouwen van websites

Heb nu een vernieuwde pagina gebouwd in Dreamweaver. Toch zie ik nog verschillen als ik hem in verschillende browsers toon. Volgens mij heb ik me volledig gehouden aan de W3C standaarden.

Weet iemand in hoeverre de verschillende browsers W3C respecteren, want ik zie dat vooral IE problemen heeft met het correct tekenen van bepaalde dingen...

Mijn standaard browser is Opera, en die doet tot nu toe alles perfect.
Iwerke
Artikelen: 0
Berichten: 407
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 14:10

Re: Tool voor bouwen van websites

IE is ook een van de slechtst browsers die er bestaat maarja

spijtig genoeg wel een van de meest gebruikte :shock:
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_
Gebruikersavatar
klazon
Pluimdrager
Artikelen: 0
Berichten: 7.933
Lid geworden op: ma 09 mei 2005, 23:52

Re: Tool voor bouwen van websites

IE is ook een van de slechtst browsers die er bestaat maarja
Dat mag je uitleggen. Ik werk al 6 jaar met IE en nog nooit problemen mee gehad.

Je opmerking lijkt me een vooroordeel wat nergens op is gebaseerd.
Iwerke
Artikelen: 0
Berichten: 407
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 14:10

Re: Tool voor bouwen van websites

geef mij even de tijd om een beetje informatie te verzamelen :shock:

het is zeker mijn mening ( ik werk ook nog met IE en vindt het barslecht heb al met andere gewerkt maar het probleem is dat je IE nooit volledig van je computer krijgt ( toch niet als je met microsoft paket werkt) het is daar zo in verwikkeld. en natuurlijk is dit gebasseerd op vooroordelen maar wat is daar niet op gebaseerd...)

--later meer hierover dus--
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Iwerke
Artikelen: 0
Berichten: 407
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 14:10

Re: Tool voor bouwen van websites

Populariteit. Door te ontwerpen op veelgebruikte software is de effectiviteit het grootst, het probleem van een monocultuur.

Slecht ontwerp. Veel functionaliteit die in Internet Explorer is ingebouwd om websites puur op Internet Explorer te laten werken omvat toegang tot low-level functies van het besturingssysteem. Bijvoorbeeld, in Internet Explorer kan een ActiveX besturingselement in een website opgenomen worden. Hierbij kon een website dan vreemde code zonder toestemming van de gebruiker laten uitvoeren op diens computer.

Slecht gebouwd. Behalve ontwerpfouten zijn in Internet Explorer ook veel slordigheidsfouten zoals buffer overflows gevonden.

(sorry maar van het geen hier boven ben ik de bron kwijt . :shock: )

De regering van de verenigde staten heeft zelfs ( in 2004 ) een waarschuwing, een vraag gestuurd aan internet gebruikers om IE niet, of minder te gebruiken omdat het gewoon niet veilig is

bron :

[url="http://%5burl="]]http://www.theinquirer.net/?article=16922[/url]
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.

_-'-.Albert Einstein.-'-_

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!