ik heb hier een keer een artikel over geschreven, te vinden op:p schreef:Ik had laatst iets gelezen over extra dimensies die 4 tot zelfs 100 meter groot kunnen zijn en vroeg me af of dit klopte. Het stond op een betrouwbare bron(dacht ik), maar ik ben de URL helaas kwijtgeraakt.
En hoe moet ik me die kleinere dimensies voorstellen. Staan die dimensies met elkaar in verbinding en vormen ze een geheel? Of zijn ze echt volledig afgesloten van elkaar?
Als ze zo grot zouden zijn zouden we ze zien, en zouder we er zelfs op kunnen lopen. de opgerolde(extra) demensies verschillen niet zo heel veel, van onze ruimtedemensies ,alleen zijn ze opgelrold.Dat van die extra dimensies van 4 tot 100 meter groot is dus onzin?
Klopt, dit is een onderdeel van de 'stringtheorie'. Hierin wordt gesproken over extra dimensies die opgerold zijn, en we ze daardoor niet kunnen waarnemen.Als ze zo grot zouden zijn zouden we ze zien, en zouder we er zelfs op kunnen lopen. de opgerolde(extra) demensies verschillen niet zo heel veel, van onze ruimtedemensies ,alleen zijn ze opgelrold.p schreef:Dat van die extra dimensies van 4 tot 100 meter groot is dus onzin?
Als wij heel klein zouden krimpen dan zouden we ze gewoon kunnen zien.
Dit stukje kan ook verkeerd zijn, misschien kan iemand het bevestigen , maar volgens mij zit het echt zo
Hoe bedoel je dat we tijd geen lengte kunnen geven? Tuurlijk kan dat wel (seconde, minuut, uur etc).daarbuiten geld dit voor de 6 extra demensies en niet voor de elfde, ik heb geen idee hoe het met deze zit. en dan is er nog een demsie van tijd.
en die kunnen we ook geen lengte geven