Hoi,
Willen jullie even onderstaande opstelling controleren?
De opstelling
Nog een vraagje: Wat eerst te doen, je te destilleren vloeistof opwarmen, en dan vacuüm opstarten, om andersom?
Alvast bedankt!
Moderator: Marko
Klopt helemaal :eusa_sick:Je vergeet een nulletje
Kan dus wel met een goede pomp en voldoende waterdruk60mmHg haal ik dus niet met een waterstraalpomp
Ik moet deze denk ik tegen eind januari doen. Dus als je nog altijd zo vriendelijk wilt zijn om een foto te maken, mag dat nog steeds.Tegen wanneer moet je aan die opstelling beginnen? Want de komende weken is het blokverlof en examenperiode en dan zijn alle labo's dicht. Dus dan kan ik geen fotootje gaan maken :eusa_sick:
De opstelling is juist. Vacuumslang aansluiten op de tule bij de pijl "vacuum".Nernst schreef: Hoi, (bekijk even onderstaande tekening, de rechtse opstelling)
Wel, hier staat op de tekening een pijltje met vacuüm, wil dit zeggen dat ik het darmpje van mijn vacuüm pomp hier op moet aansluiten, en voor de rest niets moet aanpassen t.o.v. een normale destillatie?
Graag had ik ook de Nederlandse benaming geweten vanHeeft iemand misschien een goede duidelijke site? Dat ik me vacuüm destilleren goed theoretisch kan "beoefenen", zodat ik dit voor mijn gip perfect kan uitvoeren, en geen domme blunders maak.
- claisen adapter
- claisen still? head
Groetjes Nernst