neemt dat veel bandbreedte in beslaG?
Uit de FAQ in opbouw:
Een internet-verbinding is alleen nodig om het programma te downloaden voor installatie (ca. 7 MB) en daarna eens in de zoveel dagen/weken om een gereed eiwit in te leveren en een nieuw weer op te halen. (0,1 tot 1 MB per keer). Voor de rest werkt Folding zonder enige internetverbinding
Als je de optie aanzet om experimentele eiwitten door te rekenen dan kan de laatste oplopen tot 5 MB per keer meen ik, maar dat staat bij die optie vermeld. Dus alsof je een MP3'tje download zeg maar.
en als je bijv een zwaar programma gebruikt dan maakt het F@H programma vanzelf plaats daarvoor, dan heb je er inderdaad geen last van.
Tja, ik heb zelf nog nooit een dual core van dichtbij bekeken, maar ik denk dat als je slechts één processor gebruikt voor F@H dat dit wel zal gelden ja. Kijk, in principe geldt dat F@H de laagst mogelijke prioriteit heeft. Dit betekent dat alle andere processen voorrang hebben. In de praktijk heeft F@H even nodig om te reageren en weer minder processorcapaciteit te consumeren. Afhankelijk van je computer is dit enkele seconden tot een minuut. Aangezien jij blijkbaar een dual-core hebt en dus een redelijk verse computer, zal dit waarschijnlijk enkele seconden zijn. Toch blijft F@H wel enigzins actief, en kun je het het beste even afsluiten als je zware games gaat draaien. Anders kan het gebeuren dat je nét te laat schiet en je zelf uiteen geknald wordt. En na het spelen gewoon weer opstarten, geen centje pijn.
Maar zoals gezegd, dual cores werken net even anders. Als je in dat geval slechts één F@H proces hebt lopen moet je spel ook gewoon netjes werken. Want dan wordt één processor gebruikt voor je game en de andere voor F@H en andere ondersteunende processen.
Dus hopelijk zien we je binnenkort in de ranglijst binnenwandelen!