Puzzel Puzzels
Johan_vd
Artikelen: 0

Re: Wie/wat is God?

het moet niet gekker worden :shock:

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Erik

Johan,

Ik vind het knap dat je dit topic "wie/wat is god?" om hebt weten te buigen naar wederom het in twijfel trekken van de wetenschappelijke bewijzen voor evolutie zonder ook maar 1 steekhoudend argument! Applaus!! :shock:

Zullen we dan nu weer on-topic gaan?

Eerst maar: Wat is god?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Johan_vd

Jou verschrikking? :shock:
Erik

Jou verschrikking? :shock:
He wat jammer nu gemiste kans!

Hieruit mag ik opmaken dat je het niet weet?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Johan_vd

God=liefde=rechtvaardig=alwetend=verlosser, bijvoorbeeld he. Als je nou God zelf zou moeten omschrijven ik weet het niet, misschien heeftie wel sneakers aan en een pet achterstevoren op Zijn hoofd.. wie weet.
Erik

God=liefde=rechtvaardig=alwetend=verlosser
Dit rijtje is incompleet, hij? is ook massamoordenaar, geweldadig, racist etc.

Of is de bijbel niet accuraat op dit gebied?

Maar dit alles is niet het juiste antwoord op de vraag, het zijn alleen maar menselijke eigenschappen die je aan hem/haar/het toekent.

Wat is god? Is god stoffelijk, onstoffelijk etc.?

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Johan_vd

Johan_vd schreef:God=liefde=rechtvaardig=alwetend=verlosser
Dit rijtje is incompleet, hij? is ook massamoordenaar, geweldadig, racist etc.

Of is de bijbel niet accuraat op dit gebied?

Maar dit alles is niet het juiste antwoord op de vraag, het zijn alleen maar menselijke eigenschappen die je aan hem/haar/het toekent.

Wat is god? Is god stoffelijk, onstoffelijk etc.?
Alwetend=geen mens

Verlosser= geen mens

Echt rechtvaardig= alleen God

Echte liefde= God

Ow volgens mij gaat ik weer herhalen: Oorlog maken wijzelf, daarbij als God al oorlog maakt doet hij dit ook met een goede reden. Als er volken zijn die hun kinderen offeren aan vreemde goden en met iedereen eroplos wippen en stelen/bedriegen en de armen laten stikken en zelf vet rijk zijn enzovoort enzovoort dan kon het weleens zo zijn dat Hij ingreep. Dat is niet voor niets: hij is niet alleen liefde maar ook een rechtvaardig God.
Erik

Zoals ik al zei off-topic!

Wat is god?

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Johan_vd

is niet offtopic, ik denk persoonlijk dat je beter een nieuw topic kunt maken, namelijk Wat is God. Dit topic gaat over wie of wat is God. Wie Hij is heb ik al ongeveer aangegeven.
Erik

De vraag is tweeledig.

Om het wie te kunnen beantwoorden zullen we eerst moeten weten wat is god?!

Draai er niet omheen!

Wat is god?

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Anonymous

Almachtig, alwetend, maker van hemel en aarde, heilig, laten we ongeveer zeggen dat je pas zult weten wie Hij is als je in de hemel bent? Over wat kun je niet praten. Maar hoe Hij in elkaar zit en hoe Hij eruitziet dat gaat geen mens op deze aarde weten denk ik zo.
peterA

Almachtig, alwetend, maker van hemel en aarde, heilig, laten we ongeveer zeggen dat je pas zult weten wie Hij is als je in de hemel bent? Over wat kun je niet praten. Maar hoe Hij in elkaar zit en hoe Hij eruitziet dat gaat geen mens op deze aarde weten denk ik zo.
Ik denk het zo ook niet
huh?
lngr

als God al oorlog maakt doet hij dit ook met een goede reden.

Ben ik de enige die dit soort onzin gevaarlijk vind?
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson
Johan_vd

ach lieve ingr. Jij bent er ook zo 1 die 1 kleine tekst uit de bijbel citeerd en het vervolgens gevaarlijk vind, terwijl als je de context leest het gewoon klopt, maar goed jij bent gewoon zo he :shock:

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Anonymous

Johan_vd schreef:  

Als God al oorlog maakt doet hij dit ook met een goede reden.  

Ingr schreef:

Ben ik de enige die dit soort onzin gevaarlijk vind?
Nee hoor, ik leef volledig met je mee.

Jvd verwoordt op zijn manier iets wat hij niet echt goed kan beredeneren, maar waarop hij toch al zijn geld en gelukzaligheid heeft ingezet.

Van hem mag en kan God alles wat Hem goeddunkt.

Immers de Wegen van God zijn Ondoorgrondelijk en ook is Hij Onfeilbaar zegt men graag in Gelovige Kringen.

Blijft over de vraag wat God nu eigenllijk zou kunnen zijn.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!