Puzzel Puzzels
rudeonline
Artikelen: 0

Re: Bewijs ik hiermee dat de RT niet klopt?

Zelfs al zouden jullie (Albert en jij) hetzelfde zeggen, en volgens mij klopt het niet wat je zegt, maar ik heb me nog niet gestort op je licht staat stil verhaal, waarom wil je perse minnetjes en plusjes omdraaien. Einstein heeft het toch goed, of heb jij een experiment dat anders uitwijst?
Lees dit dan eens.. wiskundig en d.m.v. een proef kan ik het tegegestelde ook bewijzen.
Stel ik vertrek vanaf de aarde met een ruimteschip naar een sterrenstelsel op 10 lichtjaar afstand van de aarde. Ik doe dit met een gemiddelde snelheid van 80% van de lichtsnelheid.

Gezien vanuit de aarde doe ik daar  

t = s / v  

t = 10 / 0,8 = 12,5 jaar over

Volgens de formule van tijd dilatatie

t' = t * Sqrt(1-v2)  

is de verstreken tijd op het schip echter

12,5 * Sqrt(1-(0,8*0,8 )) = 12,5 * 0,6 = 7,5 jaar

Omdat de persoon in het ruimteschip in zijn tijd er maar 7,5 jaar over gedaan heeft maar wel met een gemiddelde snelheid van 0,8c gereisd heeft, heeft deze een afstand afgelegd van 7,5 * 0,8c = 6 lichtjaren. De ruimte is voor de persoon in het ruimteschip gedurende de reis gekrompen geweest t.o.v. de aarde.

Wat nu als het geen ruimteschip is, maar een foton.

Gezien vanaf de aarde is de reistijd 10 jaar (de afstand is 10 lichtjaar).

Echter gezien vanaf de foton is de reistijd

10 * Sqrt(1-(1*1)) = 0 jaar

De afstand voor de foton is

0 jaar * 1c = 0 lichtjaar.

Gezien vanaf de foton staat licht stil.  

Met enige kennis van wiskunde valt hiermee aan te tonen dat elke snelheid die de lichtsnelheid nadert steeds minder kilometers aflegt, men gaat eigenlijk steeds trager.

Om mijn theorie ook te bewijzen kunnen we het volgende doen.

Bovengenoemde waarnemers kunnen nooit bepalen wie er nu werkelijk het snelst beweegt. Beide kunnen immers zeggen dat zij stilstaan en dat de ander beweegt. Iedere waarnemer staat immers stil t.o.v. zichzelf. Om het verschil in hun afgelegde weg te bepalen kunnen ze het volgende afspreken. Ze besluiten om iedere keer als er voor hen een seconde voorbij gaat dat ze 1 meter draad afrollen op een enorme katrol. Beide stellen dus voor dat ze 1m/sec bewegen t.o.v. de draadlengte.  

Een bewegende klok loopt langzamer terwijl de lichtsnelheid altijd gelijk blijft, iedere seconde 1 meter draad meten geeft hetzelfde effect.

1 persoon blijft achter op aarde terwijl een tweede een ruimtereis gaat maken.

Ik wil nu weten wie de meeste km af gaat leggen omdat je niet zomaar kunt stellen dat 1 van de 2 stilstaat en de ander beweegt. Alles beweegt, ook de aarde.  

Ze spreken het volgende af..

Iedere seconde rollen ze 1 meter touw af. Nu vertrekt er 1 met 80% van de lichtsnelheid naar een planeet 10 lichtjaar hier vandaan. Als hij terugkomt meten beide waarnemers de lengte van het touw op. Wie heeft het langste stuk touw in handen?

Inderdaad, de persoon die achterbleef op aarde. Deze persoon heeft dus meer kilometers afgelegd dan de persoon die een reis maakte. Ze hadden namelijk in plaats van dat touw ook de lichtsnelheid als constante kunnen gebruiken. Stel maar even  eenvoudig voor dat 1 meter touw staat voor 300.000km. Dat maakt geen verschil, minder tijd is minder kilometers.

Bij het bereiken van de lichtsnelheid staan we stil in ruimte en tijd. De lichtsnelheid is het absolute nulpunt van tijd en ruimte. Wij verplaatsen ons door de tijd waarbij licht achterblijft als spoor van verbruikte tijd en ruimte. De grens van het universum breidt zich uit met de lichtsnelheid, wij zijn de grens. Morgen bestaat nog niet. Daar is ook nog geen ruimte.
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

StrangeQuark

Nou zowiezo zul je nooit een artikel gepubliceerd krijgen in Nature wanneer je als referentie stelsel dat van een foton neemt. (los van de natuurkundig erg nare manier van t=s/v dus 10 / 0.8 manier van opschrijven) Een foton als stelsel nemen mag namelijk niet.
Iedere seconde rollen ze 1 meter touw af. Nu vertrekt er 1 met 80% van de lichtsnelheid naar een planeet 10 lichtjaar hier vandaan. Als hij terugkomt meten beide waarnemers de lengte van het touw op. Wie heeft het langste stuk touw in handen?
Ik snap dit niet, heeft de reiziger zijn touw in zijn raket? Dan zijn de touwen namelijk even lang. Pas op met de terugreis daar zit de tweeling paradox fout in. Hoe kan je het 1m/s afrollen als je met 0.8c weg reist? Kan je deze situatie nog eens goed uitleggen.
De grens van het universum breidt zich uit met de lichtsnelheid, wij zijn de grens
Hier zijn ook andere theorien over op dit moment.
Bij het bereiken van de lichtsnelheid staan we stil in ruimte en tijd
Dit bereik je ook dus niet, omdat je daar infinitieve hoeveelheden energie voor nodig hebt.
Wij verplaatsen ons door de tijd waarbij licht achterblijft als spoor van verbruikte tijd en ruimte
Wat bedoel je hiermee? Het klinkt wel poetisch
Inderdaad, de persoon die achterbleef op aarde. Deze persoon heeft dus meer kilometers afgelegd dan de persoon die een reis maakte. Ze hadden namelijk in plaats van dat touw ook de lichtsnelheid als constante kunnen gebruiken. Stel maar even eenvoudig voor dat 1 meter touw staat voor 300.000km. Dat maakt geen verschil, minder tijd is minder kilometers.
Waarom heeft hij meer kilometers afgelegd dan de reiziger. En nee ze hadden ipv het touw niet de lichtsnelheid als constante kunnen gebruiken want ten eerste is dat niet onderhevig aan lorentz contractie en het touw wel. Ten tweede is het touw een AFSTAND en geen snelheid. Waarom kom je niet met kloppende relativistische wiskunde op de proppen ipv dit soort gedachte experimenten die volgens de rest van de forum gebruikers niet klopt. Laat ons met de bek vol tanden staan met verbluffende wiskunde, dan ben je goed bezig.

Rudeonline: Is er al in al jouw internet relativiteits verleden iemand geweest die het met je eens is geweest?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

rudeonline

Rudeonline: Is er al in al jouw internet relativiteits verleden iemand geweest die het met je eens is geweest?

Ja.. nog niet zoveel, maar toch tientallen mensen sluiten mijn idee niet uit. Mijn inziens slaat de wetenschap gewoon een bepaalde visie over. Als snelheid relatief is, dan mag je ook stellen dat wij met lichtsnelheid t.o.v. het licht bewegen. Als ik dit kan bewiizen, dan bewijs ik daarmee dat het absolute heden de werkelijke grens van het universum is. Waarom zou dat niet kunnen? Het heelal neemt toch toe omdat het verleden toeneemt. Wij bevinden ons in het "nu". En het "nu" neemt toe.
Als iedereen naar rechts kijkt is het verstandig om ook eens naar links te kijken.
StrangeQuark

Ok, stel dat je gelijk hebt, dan zie ik nog niet het voordeel in van jouw theorie boven die van Einstein, je draait effectief wat plusjes en minnetjes om en de theorie van Einstein is tot nu toe ALTIJD goed gebeleken.

Hoe verklaart jouw theorie trouwens dat het heelal versnelt uitdijt (sinds 1998 bekend door verschillende onderzoeksgroepen uit verschillende landen) maar de lichtsnelheid constant is?

Mag ik daarnaast ook nog vragen wat jouw achtergrond is? Hoeveel heb je op relativiteit bestudeert. Ik bedoel om iets gevestigts als relativiteit onderuit te schoppen moet je toch de materie in kwestie van binnen en buiten kennen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
rudeonline

StrangeQuark schreef:Ok, stel dat je gelijk hebt, dan zie ik nog niet het voordeel in van jouw theorie boven die van Einstein, je draait effectief wat plusjes en minnetjes om en de theorie van Einstein is tot nu toe ALTIJD goed gebeleken.  

Hoe verklaart jouw theorie trouwens dat het heelal versnelt uitdijt (sinds 1998 bekend door verschillende onderzoeksgroepen uit verschillende landen) maar de lichtsnelheid constant is?
Omdat wij versnellen. Het licht blijft achter en trekt een soort van spoor door de tijd. Daarom staat de tijd stil bij de lichtsnelheid. Een spoor zelf beweegt niet. En dat wij versnellen is al bewezen. Ook de zon is continue aan versnelling onderheven. Bij een versnelling van 10m/sec2 ben je al na 2 dagen op de lichtsnelheid. Daar merk je alleen zelf helemaal niets van. Merk jij dat we nu zowiezo al met meer dan 30m/sec t.o.v. de zon bewegen? Weet iemand hoe snel de zon beweegt?
StrangeQuark

Als ik dit kan bewiizen, dan bewijs ik daarmee dat het absolute heden de werkelijke grens van het universum is
Ik dacht hieruit op te maken, dat je de snelheid van het licht als grens van het universum wilde gebruiken. Maar als het heelal uitdijt en de lichtsnelheid constant is, dan gaat dat niet op. Daar reageerde ik op.
Bij een versnelling van 10m/sec2 ben je al na 2 dagen op de lichtsnelheid
Dit is zo'n ontzettend newtoniaans gedachtengoed. Je kan dat helemaal niet omdat het ONEINDIGVEEL ENERGIE kost. Dus zo'n opmerking is dan toch niet relevant.
Daar merk je alleen zelf helemaal niets van
Dat is dus niet waar, versnelling merk je wel, constante snelheden niet. Ga maar eens in een lift staan.
Merk jij dat we nu zowiezo al met meer dan 30m/sec t.o.v. de zon bewegen? Weet iemand hoe snel de zon beweegt?
Nee, want dat is een constante snelheid, maar wat wil je ermee zeggen. Ik reis ook ten opzichte van het licht met 300 000km per seconde, daar merk ik ook niets van. Er is vast nu een trein onderweg van utrecht naar Enchede die met 140 km/h tov mij reist, merk ik ook niets van. Ik merk ook niets van het ISS wat elke 90 minuten om de aarde heen gaat. Dus ik snap je punt niet. Versnelling is niet snelheid is niet afstand.
sould3mon

daarom is het ook zo moelijk uit te leggen aan rudeonline.

als basis dingen als "versnellen kost energie", aangezien als we daar in het begin rekening mee zouden houden alle gedachten expirimenten tot nu toe meteen ongeldig geweest zijn .

maar voor iemand die roept dat mensen open moeten staan is het dan zomoelijk om dan ook open voor de hedenaagse geaccepteerde wetenschap te kijken.

en een hyptohese moet nu eenmaal gemaakt woorden in wiskundige taal.

beetje simpel te zeggen "IK" snap het niet of vind het niet kloppen dus....

dit deed einstein ook niet en hij was ook geen kei in wiskunde maar wist wel dat hij dit nodig zal hebben wil hij zijn idee kunnen beschrijven naar andere mensen.

p.s hoe zat het nu met die bliksem ?
StrangeQuark

Precies. Trouwens dat Einstein slecht was in wiskunde is in ieder geval op latere leeftijd echt niet waar, de wiskunde die hij heeft gedaan voor ART is echt niet simpel.

Bliksem? (is dat niet een ander topic?)
sould3mon

@strangequark :

nee had snel een stelling op pagina 4 van deze thread gezet ( boven aan ).

was de zelfde stelling als in "beyond einstein" die enkele weken terug op teleac te zien was.

meschien niet 100% duidelijk maar geloof dat het toch redelijk vanzelfsprekende stelling was :roll:
rudeonline

Dat is dus niet waar, versnelling merk je wel, constante snelheden niet. Ga maar eens in een lift staan.
Wel eens een vrije val gemaakt? Daar merk je helemaal niets van, je voelt jezelf gewichtloos en je merkt niks van versnelling. Merk jij dat de aarde continue versnelt? Hij doet dat wel namelijk, en we merken er niks van.

2 dagen met een valversnelling van 10m/sec2 brengt je al op de lichtsnelheid... een peuleschilletje dus.
sould3mon

kijk hier dus totaal mijn punt

jij nie snap:

luchtweerstand

terminal velocity ( waarom je wel de wind voelt en dus wel degelijk een val gevoel zal hebben gewichtloosheid is een heel ander gevoel dat aleen in zon vliegtuig kan waarom ????? ( de ruimte is afgelsoten en de weerstand is in de cabine die op een bepaalde druk is gezet minder waardoor je je echt gewichtloos zult voelen voor +- 30 sec

versnelling zoals in mijn post boven al is aangekaart

mede impliceer je dat je zelf wel een vrije val gemaakt .

je misbruikt vaker de taal zoals "inderdaad dan...<jouw mening als conclusie gepresenteerd>".

en nu laatste post " Merk jij dat de aarde continue versnelt? Hij doet dat wel namelijk, en we merken er niks van. "
rudeonline

sould3mon schreef:kijk hier dus  totaal mijn punt

jij nie snap:

luchtweerstand

terminal velocity ( waarom je wel de wind voelt en dus wel degelijk   een val gevoel zal hebben  gewichtloosheid is een heel ander gevoel  dat  aleen in zon vliegtuig kan waarom ????? (  de ruimte is afgelsoten en  de weerstand  is  in  de cabine die op een bepaalde druk is gezet   minder waardoor je  je echt gewichtloos zult voelen  voor +- 30 sec  

versnelling  zoals  in mijn post boven al is aangekaart

mede impliceer je dat je zelf wel  een vrije val gemaakt .

je misbruikt vaker de taal  zoals  "inderdaad  dan...<jouw mening als conclusie gepresenteerd>".

en nu laatste post  " Merk jij dat de aarde continue versnelt? Hij doet dat wel namelijk, en we merken er niks van. "
In de ruimte is geen luchtweerstand, de valversnelling zou daar nog wel eens veel groter kunnen zijn.
sould3mon

in de ruimte maak je ook geen vrije val dus ?

niet steeds taal aanpassen of ineens een situatie toepassen op een andere dat heet kortzichtig

waar val je naar toe dan ?

hoe werkt de maan en satalieten dan
StrangeQuark

Wel eens een vrije val gemaakt? Daar merk je helemaal niets van, je voelt jezelf gewichtloos en je merkt niks van versnelling. Merk jij dat de aarde continue versnelt? Hij doet dat wel namelijk, en we merken er niks van.  

2 dagen met een valversnelling van 10m/sec2 brengt je al op de lichtsnelheid... een peuleschilletje dus.
Volgens mij heb jij een klok horen luiden bij Algemene RT. Nee ik heb nog nooit een vrije val gemaakt, maar ik weet wel dat je daar niets van merkt. En de aarde versnelt NIET continue. Dat doet hij niet namelijk. 2 dagen een valversnelling van 10m/sec2 kan niet want je moet steeds harder trekken om iemand blijvend te versnellen richting de lichtsnelheid. Het kost ONEINDIG veel energie, maar dat heb ik al eerder gezegd. Dus het is geen peuleschilletje. Dit had je geweten als je ooit de moeite had genomen om een boek te kopen over SRT.

ads

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

sould3mon

juist en iedereen steeds rudeonline "gedachte expirment"

maar gedogen terwijl het bij beginselen dan al vraagt om 99% van wat we weten maar ff door de vingers zien

ik heb in een van zijn eerste post al gemeld dat ie pas terug moest komen als

hij 1 kilo aan gewicht tot 50% van C ofzo zou brengen

hij snapt niet dat massa niet gelijk aan gewicht is

aka "gewichtloosheid :roll: "

enz enz snapt niet dat massa bij versnelling zwaarder en dat het moelijker word om versnelling te behouden

in een van de eerste post al gemeld /gevraagt of hij enig idee had hoeveel energie het zou kosten

ik zou graag berekening van X aantal liters zien bij 1kg aan echte

gewicht (naast al het gewicht van benzine voorstuwsel enig bestaande manier van voortbewegen) om op zon snelheid te komen

volgens mij is dit al onmogelijk met de "resources" op aarde

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!