Frankenstein- schreef:
Dan zijn we het mel elkaar eens Iceman zoals je zelf ook weet is de meerderheid van de Iraniers tegen de Mullah's. Om de aandacht in het eigen land af te leiden krijgt Israel en nu momenteel Denemarken overal de schuld van, het zijn steeds weer de zelfde mensen die aan de gecoordineerde demonstraties meedoen. Teheran kamt met grote corruptie, misdaad, prostitutie, drugs, armoede problemen etc.
Alle reden dus voor Ahmadinejad om de aandacht af te leiden en te dreigen Israel van de kaart te vegen. Inderdaad hebben de Sjieten recht op de olie in de Golf (ook Sjieten in S. Arabie) want ze leven op de oliebronnen itt Soenieten.
Jep niks dan de waarheid
Zo zijn er ook filmpjes van Winston Churchill met Adolf Hitler aan de koffie. Dit geeft alleen maar aan dat voor een eventueel conflict nog wel eens met mensen gesproken wordt (ja, zelfs door Amerikanen).
En verkocht Churchill toen wapens aan Hitler? Of steunde hij in zijn beleid? Het verschil tussen wat jij opnoemt en wat ik noemt, is dat Churchill een oorlog wou voorkomen. Ik zie nit hoe rumfeld met het verkopen van wapens oorlog wou voorkomen. Zal wel aan mij liggen.
De Nederlander die de chemische wapens leverde aan Irak zit momenteel een door Nederland opgelegde gevangenisstraf uit van 15 jaar; de Nederlandse staat was niet betrokken bij deze wapenlevering.
Bijna elke wapenbedrijf in Nederland is particulier. Volgens mij zelf de bedrijf die de tankonderdelen aan Israel levert. (PS: Heb niks tegen Nederland. Hou zielsveel van dit land, en ben bereid er voor te sterven.)
Sophia? schreef:Ook zie ik het probleem niet in het aannemen van een bouwopdracht, zelfs niet voor een bunker, wanneer je niet in oorlog bent.
Wanneer het westen uit principe zou stoppen met dit soorten contracten, verloochenen we onze vrije markt economie en stellen we ons net zo op als de fundamentalistische moslimstaten (zoals Iran, dat geen handel meer wil met Denemarken om een tekening in een krant).
De voorbeeld met Denemak klopt weer niet. Het gaat in dit geval niet om tekeningen maar
mensenlevens. Men wist dat hij onschuldigen afslachte maar bleef handel drijven. Das hetzelfde als aan Hitler het gas Zyklon B levern en vervolgens zeggen'' Het is handel, ja vrije markt''. Kom op dame. Dat meen je niet. SInds wanneer steunen wij massamoordenaars??
Het verschil tussen bijvoorbeeld Israel, Pakistan en India enerzijds en Iran anderzijds is, dat de kans dat de eersten de kernwapens ook zomaar zullen gebruiken bijzonder klein is.
Hoezo? Ik denk dat de spanning tussen Pakistan en India de afgelopen jaren soms wel erg hoog was. Moest denken aan de 13 dagen van de Cuba Crisis.
Van Iran is men bang dat deze hun kernbom direct zullen inzetten tegen bijvoorbeeld Israel (wat geen recht van bestaan heeft) of tegen de vuige christenhonden in de VS.
Israel heeft recht op te bestaan ja, maar niet het recht om andere landen te vernietigen. Maar das een andere topic.
Als Israel en de VS Iran met rust laten dan zou Iran geen reden hebben om Israel aan te vallen. Iran is niet dol op Israel vanwege de vele massamoorden die Israel tegenover de shi' itische libanezen tussen 1982 en 2000 hebben begaan. (Foto's/filpmjes kan ik je weer leveren).
Tegenover de VS vanwege Operatie Ajax in 1956
(
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_ajax ) en de sancties en het steunen van Saddam in de eerste golfoorlog. Ook was het neerhalen van een burgervliegtuig van Iran met 290 personen aanboord (waarvan 66 kindere) niet bepaald een liefdadige actie. Alsof het niet erg genoeg was, bleek dat het Amerikaanse marineschip in Iraanse wateren zich te bevinden. Ohja, de zeelui op die ship hebben een onderscheiding gekregen voor hun ''heldhaftige daad''
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
Ik wil graag zien wat Iran allemaal heeft uitgespookt tegen de VS...
Sophia? schreef:Stel nu even, iceman1987, dat we mensen als jij hun zin geven en Iran lekker verder laten keutelen aan hun kernbom. Stel nu ook dat Iran onmiddelijk na het ontwikkelen 3 atoombommen gooit, 1 op New York, 1 op London en 1 op Tel Aviv (jeruzalem zouden ze nooit doen). Wat vind je dat er dan moet gebeuren? De andere wang keren? Of voorkomen dat ze er een maand later nog 3 gooien?
Bij beide (of een ander) antwoorden graag toelichting. Wanneer je het 2e antwoord kiest, kun je dan ook uitleggen waarom de eerste 3 bommen niet voorkomen moesten worden, maar die erna wel?
Kernwapens zijn wapens die je niet gebruikt op een land die ze al heeft. Dus Iran zal ze nooit van haar leven inzetten tegen een van deze drie doelwitten omdat ze zelfs ook kerwapens hebben. Kernwapens gebruik je alleen als je vaijand ze NIET hebt. Zoals VS in WO2. Daarom zijn ze ook niet in de kouden oorlog gebruikt.
Maar die drie landen zouden wel kernwapens kunnen inzetten tegen Iran. Simpel omdat niemand ze tegenhoude. Ze hebben un carte blanche. VS en Israel lappen vaker de regels aan hun laars dan ze eraanhouden. Dus misschien begrijp je het als je het vanuit de perspectief bekijkt van Iran.
Als Iran een kerwapen inzet (wat dus fictie is) dan heeft het betreffende land het recht om met kerwapens terug te slaan.
Wil jij een veilige wereld? Vecht dan tegen kernwapens in het algemeen. Wanneer een land kernwapens heeft is het gevaarlijker dan wanneer meerderen ze het hebben.