Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
GJ_
Artikelen: 0

Re: Aanval op Iran nodig?

Aan al diegenen die zo fel hun anti-amerikanisme hier ten toon spreiden, zou ik willen vragen wat het alternatief is voor de hegemon Amerika?...

Ze zouden ook kunnen zorgen dat ze gevaarlijke types als Bush aan de kant zetten. Ik neem aan dat mijn posts ook als anti-amerikaans worden aangemerkt, maar zoals ik dat eerder heb aangegeven is dat toch een misvatting. Ik ben niet pro- of contra- andere landen, wel contra-gevaarlijke-gekken.

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Iceman1987

DePurpereWolf schreef:Waar haal je dat getal van 8.000.000 vandaan? Referenties graag.
Dit getal heb ik eens gelezen in een artikel in Elsevier en was een optelling (ok, wel ruim genomen) van alle doden die gevallen zijn als gevolg van acties van Hoessein. Naar een tijdschrift kan ik geen verwijzing plaatsen, maar alleen al op Wikipedia (zie onder) kan ik simpel naar 1,35 miljoen doden tellen, wat al meer dan genoeg is om mijn punt hard te maken. Laat de Bush-haters mij maar eens bronnen zien die hem verantwoordelijk stellen voor meer dan 1,35 miljoen doden.

een paar links:

o.a.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Irak-Iran-oorlog

zeer voorzichtige schatting van 1 miljoen doden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Golfoorlog_(1991)

150.000 doden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hoessein

naast saddam's voorbeeldige CV (zoek de overeenkomst met Adolf Hitler!) oa 200.000 dode koerden
Saddam is verantwoordelijk voor 5.6 Miljoen slachtoffers. Daarnaast zijn tussen 1991-2000 meer dan 1,5 miljoen mensen (Grootste gedeelte kinderen). Deze zijn het gevolg van verarmd Uranium die de Amerikanen gebruikt hebben. Ook waren de Sancties die door het Westen aan het Iraakse bevolking werden opgelegd een schepje extra. Dat is de wat de VS heeft gedaan na 1991

Voor 1991 waren het Westen (VS en Europa) grote vriendjes met Saddam. Ik kan men filmpjes geven waarbij Dondald Rumsfeld handjes schud met Oom Saddam. Het westen was dikbevriend met Saddam. Dat hij een dictator was en vele mensen afmaakte maakte niemand wat uit. Zoalng maar de geld bleef binnenkomen. Ironisch gezien komen vele wapens (de franse Mirages bijvoorbeeld) en chemische wapens uit het Westen. Nederland heeft zelf ook chemische grondstoffen geleverd aan Saddam. Maar de Duitsers en de Joegeslaven konden ook wat van. Zij bouden de bunkers voor ome Saddam.

Na de golfoorlog van 1991 ontstond er in Irak een Intifada (opstand). In een week waren 15 van de 17 staten in handen van het verzet. Het democratische VS, vond dat niet fijn en bombardeerde het verzet. Zij wou niet dat Saddam zou worden afgezet. Stel je voor. Dan zouden ze uit het Midden-OOsten moeten vertrekken; immers ze zouden niet meer het excuus hebben dat ze de Saudi's en de Kuweiti's tegen de slechte Saddam moeten beschermen.

Nee de wereld is niet zo zwart wit als je denkt.

@ topic.

De IAEA heeft geconcludeerd dat Iran niet bezig was met het maken van Kernwapens. Maar niemand wil dat nu horen, past niet in het Agenda. Maar zelfs als ze het willen, waarom zouden ze het niet mogen? Waarom mag Pakistan en India ze wel hebben bijvoorbeeld? Of Isreal?

Tot nu toe was alleen de VS die te snel op de knopjes drukten. Kernwapens in japan, Chemsiche wapens in Vietnam (agent Orange), Uranium in Irak en witte fosfor in Fallujah. Keer op keer schend de VS de wetten van de VN, maar ze roept van de daken dat Iran zich eraan moet houden. Maar Iran heeft nog niks verbroken. Je kan niet iemand veroordelen als hij nog niks gedaan heeft. Of zijn we oppeens een dictatuur geworden zoals de Saddam-regime?

Maar ff zien. Ten Oosten van Iran heb je Pakistan en India met kerwapens in bereik, In het Zuiden heb je de Amerikaanse onderzeers met Kerwapens in bereik, in het Westen hebben we Isreal met kerwapens in het bereik, en in het Noorden rusland met kerwapens.

360 graden om je heen staan wapens op je gericht, maar zelf mag je niks doen. Hoe hypocriet zijn wij niet :P :roll:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

DePurpereWolf

MOD-mode

We zijn enorm off-topic.

Gaarne weer terug gaan naar de vraagstelling in post 1.

off-topic berichten kunnen verwijdert worden.

====================================

Ik denk dat het goed is om de Irakese politiek van de Iranese te scheiden.

Discusieren over de politiek van Irak kan hier: http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...showtopic=21693

Het gaat hier dus of we Iran binnen moeten vallen of niet.
-Frankenstein-

Iceman1987 schreef:
Frankenstein- schreef:  

Een aanval op Iran is naar mijn inziens nodig als het de stabiliteit van de Golf aantast.
Stabiliteit van het Golf? Sinds wanneer heeft Iran daar wat mee te maken? Iran bemoeit zich (bijna) niks met de buitenwereld, en ook weinig met de arabieren.
Dan zijn we het mel elkaar eens Iceman zoals je zelf ook weet is de meerderheid van de Iraniers tegen de Mullah's. Om de aandacht in het eigen land af te leiden krijgt Israel en nu momenteel Denemarken overal de schuld van, het zijn steeds weer de zelfde mensen die aan de gecoordineerde demonstraties meedoen. Teheran kamt met grote corruptie, misdaad, prostitutie, drugs, armoede problemen etc.

Alle reden dus voor Ahmadinejad om de aandacht af te leiden en te dreigen Israel van de kaart te vegen. Inderdaad hebben de Sjieten recht op de olie in de Golf (ook Sjieten in S. Arabie) want ze leven op de oliebronnen itt Soenieten.
Sophia?

Voor 1991 waren het Westen (VS en Europa) grote vriendjes met Saddam. Ik kan men filmpjes geven waarbij Dondald Rumsfeld handjes schud met Oom Saddam. Het westen was dikbevriend met Saddam. Dat hij een dictator was en vele mensen afmaakte maakte niemand wat uit. Zoalng maar de geld bleef binnenkomen. Ironisch gezien komen vele wapens (de franse Mirages bijvoorbeeld) en chemische wapens uit het Westen. Nederland heeft zelf ook chemische grondstoffen geleverd aan Saddam. Maar de Duitsers en de Joegeslaven konden ook wat van. Zij bouden de bunkers voor ome Saddam.  
Zo zijn er ook filmpjes van Winston Churchill met Adolf Hitler aan de koffie. Dit geeft alleen maar aan dat voor een eventueel conflict nog wel eens met mensen gesproken wordt (ja, zelfs door Amerikanen).

De Nederlander die de chemische wapens leverde aan Irak zit momenteel een door Nederland opgelegde gevangenisstraf uit van 15 jaar; de Nederlandse staat was niet betrokken bij deze wapenlevering.

Ook zie ik het probleem niet in het aannemen van een bouwopdracht, zelfs niet voor een bunker, wanneer je niet in oorlog bent.

Wanneer het westen uit principe zou stoppen met dit soorten contracten, verloochenen we onze vrije markt economie en stellen we ons net zo op als de fundamentalistische moslimstaten (zoals Iran, dat geen handel meer wil met Denemarken om een tekening in een krant).
Iceman1987 schreef:@ topic.

De IAEA heeft geconcludeerd dat Iran niet bezig was met het maken van Kernwapens. Maar niemand wil dat nu horen, past niet in het Agenda. Maar zelfs als ze het willen, waarom zouden ze het niet mogen? Waarom mag Pakistan en India ze wel hebben bijvoorbeeld? Of Isreal?  
Als de IAEA dit heeft geconcludeerd, is het wel wat vreemd dat El-Baradaj Iran voor de veiligheidsraad heeft gedaagd, of ligt dat aan mij?

Het verschil tussen bijvoorbeeld Israel, Pakistan en India enerzijds en Iran anderzijds is, dat de kans dat de eersten de kernwapens ook zomaar zullen gebruiken bijzonder klein is. Van Iran is men bang dat deze hun kernbom direct zullen inzetten tegen bijvoorbeeld Israel (wat geen recht van bestaan heeft) of tegen de vuige christenhonden in de VS.

Stel nu even, iceman1987, dat we mensen als jij hun zin geven en Iran lekker verder laten keutelen aan hun kernbom. Stel nu ook dat Iran onmiddelijk na het ontwikkelen 3 atoombommen gooit, 1 op New York, 1 op London en 1 op Tel Aviv (jeruzalem zouden ze nooit doen). Wat vind je dat er dan moet gebeuren? De andere wang keren? Of voorkomen dat ze er een maand later nog 3 gooien?

Bij beide (of een ander) antwoorden graag toelichting. Wanneer je het 2e antwoord kiest, kun je dan ook uitleggen waarom de eerste 3 bommen niet voorkomen moesten worden, maar die erna wel?
"You're really full of yourself, aren't you?"

"Yeah. I like that about me."

- U Turn
Elzen

Het verschil tussen bijvoorbeeld Israel, Pakistan en India enerzijds en Iran anderzijds is, dat de kans dat de eersten de kernwapens ook zomaar zullen gebruiken bijzonder klein is. Van Iran is men bang dat deze hun kernbom direct zullen inzetten tegen bijvoorbeeld Israel (wat geen recht van bestaan heeft) of tegen de vuige christenhonden in de VS.
Die angst wordt bewust opgeklopt door Israel en haar bondgenoten. Want het is mijns inziens net zo onwaarschijnlijk dat Iran een kernwapen inzet als de andere genoemde landen. De inzet van zo'n wapen zou namelijk een ongekende vergeldingsaanval betekenen die weinig meer van Iran zal doen overblijven. Dat kan nooit enig doel dienen voor het regime daar. Ik ben ervan overtuigd, dat het Iraanse regime het kernwapen vooral snel wil hebben omdat zij zich bedreigd voelt in haar voortbestaan door de VS en haar bondgenoten. En bang is, dat het "Irak-scenario" zal worden herhaald tegen Iran. Er daarbij niet op vertrouwd dat de Iraanse strijdkrachten zo'n aanval kunnen afweren. Die dreiging is, ook gezien het taalgebruik uit het Witte Huis en het neo-conservatieve concept wat achter dit soort pre-emptive aanvallen zit, ook niet ondenkbaar. Zou deze dreiging er niet zijn geweest dan had Iran volgens mij minder halsstarig hierin geweest.
Elzen

Stel nu even, iceman1987, dat we mensen als jij hun zin geven en Iran lekker verder laten keutelen aan hun kernbom. Stel nu ook dat Iran onmiddelijk na het ontwikkelen 3 atoombommen gooit, 1 op New York, 1 op London en 1 op Tel Aviv (jeruzalem zouden ze nooit doen)
Onwaarschijnlijk scenario. Allereerst beschikt Iran niet over de overbrengingsmiddelen om een kernbom op New York te droppen. Londen zal op het randje zijn van haar capaciteiten. Ten tweede beschikken alle genoemde landen en zeker Israel over wapensystemen om dit soort raketten uit te schakelen voor zij doel treffen. Zeker bij een enkele kernraket is de kans groot dat dit ook zal lukken. Vervolgens beschikken al deze landen over de middelen om vervolgens een grootschalige en vernietigende tegenaanval uit te voeren.

Kijk dat is nu het probleem van dit hele vraagstuk. Er worden onrealistische scenario's genoemd om de angst te voeden onder onwetende burgers. Net zoiets als Blair die beweerde dat Saddam Londen binnen 45 minuten kon bestoken met raketten. Bleek volstrekte onzin te zijn, maar was wel reden waarom veel mensen de aanval op Irak in eerste instantie steunden.
Iceman1987

Frankenstein- schreef: 

Dan zijn we het mel elkaar eens Iceman zoals je zelf ook weet is de meerderheid van de Iraniers tegen de Mullah's. Om de aandacht in het eigen land af te leiden krijgt Israel en nu momenteel Denemarken overal de schuld van, het zijn steeds weer de zelfde mensen die aan de gecoordineerde demonstraties meedoen. Teheran kamt met grote corruptie, misdaad, prostitutie, drugs, armoede problemen etc.

Alle reden dus voor Ahmadinejad om de aandacht af te leiden en te dreigen Israel van de kaart te vegen. Inderdaad hebben de Sjieten recht op de olie in de Golf (ook Sjieten in S. Arabie) want ze leven op de oliebronnen itt Soenieten.
Jep niks dan de waarheid :roll:
Zo zijn er ook filmpjes van Winston Churchill met Adolf Hitler aan de koffie. Dit geeft alleen maar aan dat voor een eventueel conflict nog wel eens met mensen gesproken wordt (ja, zelfs door Amerikanen).

En verkocht Churchill toen wapens aan Hitler? Of steunde hij in zijn beleid? Het verschil tussen wat jij opnoemt en wat ik noemt, is dat Churchill een oorlog wou voorkomen. Ik zie nit hoe rumfeld met het verkopen van wapens oorlog wou voorkomen. Zal wel aan mij liggen.
De Nederlander die de chemische wapens leverde aan Irak zit momenteel een door Nederland opgelegde gevangenisstraf uit van 15 jaar; de Nederlandse staat was niet betrokken bij deze wapenlevering.

Bijna elke wapenbedrijf in Nederland is particulier. Volgens mij zelf de bedrijf die de tankonderdelen aan Israel levert. (PS: Heb niks tegen Nederland. Hou zielsveel van dit land, en ben bereid er voor te sterven.)
Sophia? schreef:Ook zie ik het probleem niet in het aannemen van een bouwopdracht, zelfs niet voor een bunker, wanneer je niet in oorlog bent.  

Wanneer het westen uit principe zou stoppen met dit soorten contracten, verloochenen we onze vrije markt economie en stellen we ons net zo op als de fundamentalistische moslimstaten (zoals Iran, dat geen handel meer wil met Denemarken om een tekening in een krant).
De voorbeeld met Denemak klopt weer niet. Het gaat in dit geval niet om tekeningen maar mensenlevens. Men wist dat hij onschuldigen afslachte maar bleef handel drijven. Das hetzelfde als aan Hitler het gas Zyklon B levern en vervolgens zeggen'' Het is handel, ja vrije markt''. Kom op dame. Dat meen je niet. SInds wanneer steunen wij massamoordenaars??
Het verschil tussen bijvoorbeeld Israel, Pakistan en India enerzijds en Iran anderzijds is, dat de kans dat de eersten de kernwapens ook zomaar zullen gebruiken bijzonder klein is.

Hoezo? Ik denk dat de spanning tussen Pakistan en India de afgelopen jaren soms wel erg hoog was. Moest denken aan de 13 dagen van de Cuba Crisis.
Van Iran is men bang dat deze hun kernbom direct zullen inzetten tegen bijvoorbeeld Israel (wat geen recht van bestaan heeft) of tegen de vuige christenhonden in de VS.

Israel heeft recht op te bestaan ja, maar niet het recht om andere landen te vernietigen. Maar das een andere topic.

Als Israel en de VS Iran met rust laten dan zou Iran geen reden hebben om Israel aan te vallen. Iran is niet dol op Israel vanwege de vele massamoorden die Israel tegenover de shi' itische libanezen tussen 1982 en 2000 hebben begaan. (Foto's/filpmjes kan ik je weer leveren).

Tegenover de VS vanwege Operatie Ajax in 1956

( http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_ajax ) en de sancties en het steunen van Saddam in de eerste golfoorlog. Ook was het neerhalen van een burgervliegtuig van Iran met 290 personen aanboord (waarvan 66 kindere) niet bepaald een liefdadige actie. Alsof het niet erg genoeg was, bleek dat het Amerikaanse marineschip in Iraanse wateren zich te bevinden. Ohja, de zeelui op die ship hebben een onderscheiding gekregen voor hun ''heldhaftige daad'' http://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

Ik wil graag zien wat Iran allemaal heeft uitgespookt tegen de VS...
Sophia? schreef:Stel nu even, iceman1987, dat we mensen als jij hun zin geven en Iran lekker verder laten keutelen aan hun kernbom. Stel nu ook dat Iran onmiddelijk na het ontwikkelen 3 atoombommen gooit, 1 op New York, 1 op London en 1 op Tel Aviv (jeruzalem zouden ze nooit doen). Wat vind je dat er dan moet gebeuren? De andere wang keren? Of voorkomen dat ze er een maand later nog 3 gooien?  

Bij beide (of een ander) antwoorden graag toelichting. Wanneer je het 2e antwoord kiest, kun je dan ook uitleggen waarom de eerste 3 bommen niet voorkomen moesten worden, maar die erna wel?
Kernwapens zijn wapens die je niet gebruikt op een land die ze al heeft. Dus Iran zal ze nooit van haar leven inzetten tegen een van deze drie doelwitten omdat ze zelfs ook kerwapens hebben. Kernwapens gebruik je alleen als je vaijand ze NIET hebt. Zoals VS in WO2. Daarom zijn ze ook niet in de kouden oorlog gebruikt.

Maar die drie landen zouden wel kernwapens kunnen inzetten tegen Iran. Simpel omdat niemand ze tegenhoude. Ze hebben un carte blanche. VS en Israel lappen vaker de regels aan hun laars dan ze eraanhouden. Dus misschien begrijp je het als je het vanuit de perspectief bekijkt van Iran.

Als Iran een kerwapen inzet (wat dus fictie is) dan heeft het betreffende land het recht om met kerwapens terug te slaan.

Wil jij een veilige wereld? Vecht dan tegen kernwapens in het algemeen. Wanneer een land kernwapens heeft is het gevaarlijker dan wanneer meerderen ze het hebben.
otz

Draconis schreef:
Handsome Bill schreef:Uiteraard maken de Amerikanen niet weer de fout die ze hebben gemaakt met Irak, door te lang een gek aan het bewind te laten.

Bush senior had saddam al moeten pakken, hij liet het na, zoonlief heeft de zaak afgemaakt.

Iran moet direct worden aangepakt Boswijk, we zitten er nu toch al dus dat scheelt een hoop gesjouw met spullen.

Alle naievelingen in dit topic ten spijt die geloven in afwachten en onderhandelen, het zal niet gebeuren.

Kijk de VS hoe je het went of keert is de grote leider, zeg controller, van deze wereld en mijn zegen hebben ze.

Sommigen is dat een doorn in het oog maar de domoren beseffen niet dat dat er wezenlijk voor zorgt dat het overgrote deel van de aarde in betrekkelijke vrede en harmonie samenleeft.

Elke organisatie van eenmanszaak tot multinational, van politieapparaat tot openbaar ministerie, van land tot wereldorde heeft een leider nodig die de lakens uitdeelt, omdat veel geleuter van besluiteloos voetvolk geen resultaten zal opleveren.

De VS is militair superieur en dat is maar goed ook.

Indien landen als Iran de lakens kunnen uitdelen is het gauw gebeurd op deze aardkloot .
Leuk voor de VS dat ze superieur zijn en zo, maar als we realistisch zjin weten we dat zelfs de VS niet de militaire capaciteit heeft om zowel Irak als Iran her in te richten. Laat ze eerst maar hun puin ruimen in Irak. En als Iran echt zo'n grote bedreiging is dan vraag ik me toch waarom de VS nooit heeft overwogen Noord Korea aan te vallen. Een land wat zover ik weet toch vele malen gevaarlijker is.
de vs heeft echt wel de militaire capaciteit om iran ook te invaden haha in irak zijn 130.000 soldaten ingezet en dat is bij langes na niet wat ze tot hun beschikking hebben.

en altijd dat gezanik tegen de VS als ik jullie was zou ik blij zijn dat de vs zon grote macht is anders had je nu lekker onder dat mongolen islamitische regiem gezeten is dat wat je wil? waarom mag vs en andere landen kernwapens hebben en iran niet denk ff na? de landen die op dit moment kernwapens hebben gooien niet voor de lol ff een kernbommetje en bij iran kan je dit niet echt vertrouwen he als vriend van osama etc leuk regieme in dat midden oosten als je niet achter de regering staat en je zegt iets openlijk wordt meteen je familie afgeslacht zijn gewoon video's van echt klapmongolen daar met hun geloofsovertuiging van hier tot tokyo hahahah echt dat denkvermogen van hun is 0,0 en wie zegt dat je achter de arabische landen staat met een WW3 heeft echt een iq van 65
D.G.Boswijk

tzo tzo duidelijke taal hoor mag wel iets minder anders lijkt je zelf op die "klapmongolen" maar ik ben het helemaal met je eens, iets minder agressief mag wel, maar ik volg het helemaal.
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1
Iceman1987

otz schreef: 

de vs heeft echt wel de militaire capaciteit om iran ook te invaden haha in irak zijn 130.000 soldaten ingezet en dat is bij langes na niet wat ze tot hun beschikking hebben.
Zo te zien heb jij geen verstand van enige militaire acties. Irak is niet Iran. Irak heeft meer dan 12 jaar sancties moeten slikken en 12 jaar lang bombardementen. Dat is niet het geval bij Iran.

Verder is er in Iran meer een eenheid dan in Irak.In Irak was meer dan 80% tegen Saddam, weinig die voor hem vochten dus.

Irak had ook een veel oudere leger, met oudere SAMS en geen luchmacht. De beste tank was hun T72. Iran is wat anders. Beter bewapend, nieuwe SAMS (M1 TOR pas gekocht van Rusland voor een miljard $) en een veel sterkere moraal onder de strijdkrachten. Ze hebben ook een veel betere training en bewapening.

Verder is de landschap anders. Het is niet zo'n vlakke woestijn zoals in Irak, maar een bergeachtige gebied. Daar gaat de voordeel van de M1 Abraham. Iran is vele mallen groter dan Irak en heeft meer inwoners. Ik kan zo de hele tijd door schrijven.

Een andere belangrijk detail is dat wanneer de VS Iran aanvalt, de shi'iten in Irak de oorlog verklaren aan de VS. Het zal dus een oorlog op twee fronten zijn. En je moet je voorstellen dat nu de VS het al moeilijk heeft in Irak vanwege een PAAR soenieten.
en altijd dat gezanik tegen de VS als ik jullie was zou ik blij zijn dat de vs zon grote macht is anders had je nu lekker onder dat mongolen islamitische regiem gezeten is dat wat je wil?

De arabische islamitische staten hebben vaak een hekel aan het westen vanwege de vele bemoeienissen in hun zaken. Ze willen dat het westen zich met rust laat. Ze willen niet zo veel met het westen te maken hebben. Maar het is de VS die overal leger plaatst en dingen op andere landen dwingt. En zoals Bush het al zei :'' you are with us or against us''
waarom mag vs en andere landen kernwapens hebben en iran niet denk ff na? de landen die op dit moment kernwapens hebben gooien niet voor de lol ff een kernbommetje en bij iran kan je dit niet echt vertrouwen he als vriend van osama
Nou de VS overtreed vaker de regels van de VN (waarjij op wijst). Welke overtreding heeft IRan nu begaan? Welke misdaad? Ooit nucleair, chemische of andere troep gebruikt? Nope, jammergenoeg kan jij dat niet zeggen over de VS.
etc leuk regieme in dat midden oosten als je niet achter de regering staat en je zegt iets openlijk wordt meteen je familie afgeslacht zijn gewoon video's van echt klapmongolen daar met hun geloofsovertuiging van hier tot tokyo hahahah echt dat denkvermogen van hun is 0,0 en wie zegt dat je achter de arabische landen staat met een WW3 heeft echt een iq van 65
Eerste zin volkomen onzin (net als de rest van je post). Waar jij op doelt zijn de onthoofdingen in Irak. Maar dat is iets heel anders.

Beide WW zijn ontstaan in Europa als je dat vergeten bent.

Iq van 65. Als ik de inhoud van jouw post bekijk en de grammatica dan denk ik dat je zelf bedoeld. Want zo te zien heeft die arabier hier een wat hogere IQ dan 65. Jammergenoeg kan jij dat (alweer) niet zeggen.

Ohja punten(.), komma's (,) en hoofdletters zijn handig als je ze kan gebruiken. We noemen ze interpuncties in het Nederlands.
D.G.Boswijk

ja dat Iran sterker is als Irak dat geloof ik wel, maar ik weet bijna zeker dat de VS Iran aan kan, en als de VS de kernbommen niet had ingezet in de Tweede Wereldoorlog, dan verzeker ik je dat het nu nog steeds WO 2 was, dus eigelijk mogen we van geluk spreken dat de VS ze heeft gebruikt, en ik denk dat je de VS alleen al omdat het een democratisch land is veel betrouwbaarder is dan Iran want het is alleen de top die dreigt met de vernietiging van Israel, en dat komt omdat het normale volk niks durft en mag zeggen daarom moeten ze eigelijk de top van Iran gevangen nemen met een arrestatie team en dan verkiezingen organiseren ik weet zeker na veel doden dat wel is Iran een democratisch land, je mag kiezen wat wil jij? de top van Iran arresteren en veel aanslagen mee maken met plus minus 2000 doden of over enkele jaren een kernbom met misschien wel milioenen doden.
Maar, wij die sterk zijn, zijn schuldig de zwakheden der onsterken te dragen en niet onszelven te behagen.-Romeinen 15:1
Elzen

ja dat Iran sterker is als Irak dat geloof ik wel, maar ik weet bijna zeker dat de VS Iran aan kan
Dat is inderdaad vrij zeker. Probleem is alleen nu dat de Amerikanen al erg veel eenheden ingezet hebben in Irak en elders.
en als de VS de kernbommen niet had ingezet in de Tweede Wereldoorlog, dan verzeker ik je dat het nu nog steeds WO 2 was
Dit is niet waar. Uit recenter onderzoek en documenten is gebleken, dat de Japanners al overwogen de strijd op te geven. Vergeet ook niet dat de bombardementen op Japanse steden (houten huizen) met brandbomen daarvoor ook al tienduizenden doden hadden gemaakt. Meer van dit soort aanvallen hadden de Japanners ook op de knieen gekregen.
daarom moeten ze eigelijk de top van Iran gevangen nemen met een arrestatie team
Dream on. Dit soort onrealistische scenario's zijn onwerkbaar. Als er al een machtswissel plaatstvindt is het beter als dit vanuit de bevolking zelf komt.
Sandeman

ja dat Iran sterker is als Irak dat geloof ik wel, maar ik weet bijna zeker dat de VS Iran aan kan, en als de VS de kernbommen niet had ingezet in de Tweede Wereldoorlog, dan verzeker ik je dat het nu nog steeds WO 2 was, dus eigelijk mogen we van geluk spreken dat de VS ze heeft gebruikt, en ik denk dat je de VS alleen al omdat het een democratisch land is
Nounounou, wat is het democratisch daar in het land waar iedereen miljonair kan worden. :roll:

En jawel hoor, als er geen atoombommen waren gebruikt in WO-2 dan was die nu nog steeds aan de gang, tuurlijk. Gewaagde stelling vind ik dit.
veel betrouwbaarder is dan Iran want het is alleen de top die dreigt met de vernietiging van Israel, en dat komt omdat het normale volk niks durft en mag zeggen
Hoe 't komt dat jij denkt dat het in de VS anders is, is me niet duidelijk.
daarom moeten ze eigelijk de top van Iran gevangen nemen met een arrestatie team
Kijk DAT zouden ze nou ook in de VS moeten doen, al was het maar voor de vele misdaden en overtredingen die deze regering gemaakt heeft in 't verleden.
en dan verkiezingen organiseren ik weet zeker na veel doden dat wel is Iran een democratisch land, je mag kiezen wat wil jij? de top van Iran arresteren en veel aanslagen mee maken met plus minus 2000 doden of over enkele jaren een kernbom met misschien wel milioenen doden.
Dus dat is DE keuze die we hebben? Andere scenario's zijn niet denkbaar in jouw ogen? :P

On-topic, ik begrijp ook wel waarom Iran kernwapens wil ontwikkelen, ik zie de aanleiding daar ook wel toe.

Het probleem is dat er een aantal landen zijn die onder geen beding van hun kernwapens afwillen, omdat ze dan geen of veel minder macht meer kunnen uitoefenen. Het zijn net kleine bange kinderen, die wereldleiders, maar dat heb ik al eerder gezegd geloof ik.

Elzen en Iceman verwoorden het heel netjes in mijn ogen.

En misschien kunnen we alsjeblieft eens een keer ophouden met het te berde brengen van die onrealistische scenario's die alleen maar angst gebaseerd zijn.

Kennelijk werkt de mindcontrol-machine behoorlijk goed (wees bang voor dit, wees vooral bang voor dat, blablabla), de angst zit er idd behoorlijk in zeg....

Angst is een slechte raadgever. Angst neem je o.a. weg door (kern)wapens weg te nemen, begin daar eens mee zou ik zeggen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

de grijze muis

Angst neem je o.a. weg door (kern)wapens weg te nemen, begin daar eens mee zou ik zeggen.

Nonsens, zolang 'de mens' in staat is iets te maken, kernwapens of wat dan ook, zal het er altijd zijn.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📊 Politicologie en Economie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!