ik zal het nog even voor je samenvatten:
jij stelt vragen, ik geeft daar antwoord op en vervolgens haak je af omdat je het niet kunt weerleggen, maar gaat vervolgens wel door met lobbyen bij anderen om stemmen te winnen voor de voor mij tegenovergestelde richting.
pp: Verder heb je er geen rekening mee gehouden dat de energie die je aan de accu toevoert en van de accu afneemt ook massa en dus een eigen impuls heeft. Alles dient vanuit hetzelfde referentiestelsel berekend te worden.
HH: dat moet ook want die 2 krachtstoten worden immers geleverd door het apparaat wat de batterij moet versnellen of afremmen. en dat apparaat moet natuurlijk over 1 cyclus een snelheid 0 blijven houden.
pp:je negeert nog steeds de impuls die met het opladen en ontladen van de accu gemoeid is. Daarbij heb je te maken met de bewegingstoestand van de inrichting van waaruit de accu wordt opgeladen of ontladen. Als die inrichting in je referentiestelsel in rust is dan zul je bij het opladen van de accu met de toegevoegde energie massa in rust toevoegen. Daardoor zal de snelheid van de accu wegens de gelijkblijvende impuls moeten afnemen. Daar zie ik niets van in je vermelde procedure.
HH:dat kopt denk ik niet. in het referentieframe van de accu zou dat betekenen dat de accu die dan stil staat ineens zou gaan versnellen als ik die ga opladen. waarom zou dat moeten gebeuren?
pp:Heeft je batterij na het opladen nog precies dezelfde snelheid als direct daarvoor?
HH:ja want in het referentieframe van de batterij staat die stil tijdens het opladen. dus waarom zou die gaan bewegen als ik hem oplaadt en indien ja hoe weet de batterij dan welke kan die op moet versnellen tijdens het laden?
pp: Ik haak af.
pp:@Regor Wat zei ik je! Je kunt het paard naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen ervan te drinken.